کد خبر:262921
پ
افشین کلاهی
رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی:

ظرفیت ۴ میلیارد دلاری صادرات محصولات دانش‌ بنیان

رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی از ظرفیت ۴ میلیارد دلاری صادرات محصولات دانش‌ بنیان خبر داد.

رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی از ظرفیت ۴ میلیارد دلاری صادرات محصولات دانش‌ بنیان خبر داد.

 

*** هدف اتاق بازرگانی ایران؛ توسعه صادرات محصولات دانش بنیان

 

به گزارش پژواک، افشین کلاهی با بیان اینکه هدف اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان است، تصریح کرد:

با همکاری شرکت‌های با سابقه و برقراری ارتباط آنها با شرکت‌های خارجی فعال در این زمینه می‌توان اقدام به افزایش صادرات خدمات در این بخش کرد.

نشست‎هایی در این زمینه با شرکت‌های جهان برگزار شده است و هیات‌های تجاری بسیاری به ایران آمدند و از فعالیت‌های کشور بازدید کردند تا توانمندی صادرات به خوبی معرفی شود.

 

*** تسهیل مشکلات نقل و انتقالات مالی با احیای برجام 

 

رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه احیای برجام می‌تواند صادرات خدمات و محصولات دانش‌ بنیان را افزایش دهد، اظهار داشت:

بدون پذیرش FATF مشکلات نقل و انتقالات مالی حل نمی‌شود اما برجام می‌تواند در این زمینه تسهیل ایجاد کند.

با احیای برجام سرمایه‌گذاری خارجی در ایران در زمینه شرکت‌های دانش بنیان رخ خواهد داد و بازارهای بین‌المللی در اختیار تولیدات داخلی ایران قرار می‌گیرد.

 

کلاهی با بیان اینکه در حال حاضر امکان عرضه محصولات دانش بنیان در جهان با نام ایران بسیار محدود است، خاطرنشان کرد:

عامل مناسب دو طرفه با کشورهای دنیا ابزار اصلی تجارت است و برداشتن تحریم‌ها موجب آغازی مطمئن برای تجارت با ایران خواهد بود و بی اعتمادی به وجود آمده در سال‌های گذشته را از میان بر خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی و غیر رسمی حدود یک میلیارد دلار در سال ۹۹ تجارت کالا و خدمات دانش بنیان را تجربه کرده‌ایم، تصریح کرد:

به دلیل اینکه برخی از محصولات این بخش مربوط به محتوا می‌شود و نیازی به ثبت در گمرک ندارد می‌توان به صورت غیر رسمی اقدام به خروج خدمات کرد تا با نام شرکتی خارجی به بازار عرضه شود.

 

*** ظرفیت ۴ میلیارد دلاری صادرات محصولات دانش‌ بنیان

 

به گزارش پژواک، رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران در پایان با بیان اینکه با تعریف فعلی صادرات خدمات و کالای دانش بنیان در کوتاه مدت می‌توان به دو میلیارد دلار صادرات در این حوزه دست پیدا کرد، اظهار داشت:

در صورت تسهیل شرایط ظرفیت چهار میلیارد دلاری صادرات در این بخش وجود دارد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه