کد خبر:259697
پ
ایلان ماسک
پژواک گزارش می‌دهد:

شکایت سرمایه‌گذار تسلا از ایلان ماسک

اظهار نظر ماسک درباره ارزش سهام تسلا در توییتر سبب شده یکی از سرمایه‌گذاران این شرکت از وی شکایت کند.

اظهار نظر ماسک درباره ارزش سهام تسلا در توییتر سبب شده یکی از سرمایه‌گذاران این شرکت از وی شکایت کند.

 

*** شکایت سرمایه‌گذار تسلا از ایلان ماسک

 

به گزارش پژواک، یکی از سرمایه‌گذاران تسلا از این شرکت، ایلان ماسک و هیئت مدیره آن شکایت کرده زیرا توییت های عجیب و غیر قانونی ماسک به کاهش چند میلیارد دلاری ارزش شرکت منجر شده است.

این شکایت در دادگاهی در دلاور ثبت شده و وکلای چیس گریتی ادعا می‌کنند بیانیه‌های اشتباه ماسک درباره امور مالی تسل‍ا در توییتر، خلاف توافقنامه او با قانونگذاران آمریکایی است.

همچنین گریتی هیئت مدیره تس‍لا متهم کرده است که با وجود توافقنامه با سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره کنترل توئیت‌های ماسک و تأیید آنها در یک فرایند مخصوص، در کنترل مدیر ارشد اجرایی این شرکت ناتوان بوده‌اند.

 

*** کاهش قیمت سهام تسلا با توییت‌های ماسک

 

به گزارش پژواک، در گذشته میان ماسک و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا کشمکش‌هایی وجود داشت.

این سازمان در سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد وی با ادعای ساختگی که مبلغ کافی برای خرید سهام تسلا از بازار را در اختیار دارد، سرمایه‌گذاران را گمراه کرده است.

در سال ۲۰۱۹ کمیسیون مذکور اعلام کرد ماسک از توافقنامه پیشین تخلف کرده اما از جریمه یا برکناری وی از سمتش خودداری کرد. همچنین قرار شد بیانیه‌های رسمی او توسط یک وکیل با سابقه کنترل شود.

اما ماه می ۲۰۲۰ ماسک در توییتی اعلام کرد قیمت سهام تسلا بسیار بالا است و در نتیجه این امر بلافاصله ۱۴ میلیارد دلار از ارزش بازاری شرکت کاهش یافت.

شکایت مذکور نیز براساس همین توییت بنا شده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه