کد خبر:263858
پ
رای
پژواک گزارش می‌دهد:

در ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به چه کسی رای بدهیم؟

با توجه به مهمترین نیازهای زندگی شهری امروز مثل امنیت، نشاط، مدیریت بایسته و شایسته، توسعه زیرساخت‌ها، شهر هوشمند و افزایش خدمات الکترونیکی، باید شخصی را در ششمین انتخابات شورای شهر انتخاب کرد که علاوه بر داشتن کارنامه قوی، دارای تجربه و برنامه لازم در حوزه‌های مذکور باشد.

با توجه به مهمترین نیازهای زندگی شهری امروز مثل امنیت، نشاط، مدیریت بایسته و شایسته، توسعه زیرساخت‌ها، شهر هوشمند و افزایش خدمات الکترونیکی، باید شخصی را در ششمین انتخابات شورای شهر انتخاب کرد که علاوه بر داشتن کارنامه قوی، دارای تجربه و برنامه لازم در حوزه‌های مذکور باشد.

 

*** به چه کسی رای بدهیم؟

 

به گزارش پژواک، انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا تا چند روز دیگر و در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

اما مهمترین سوال حال حاضر برای شهروندان این است که در این انتخابات باید به چه کسی رای داد،؟؟؟

در حال حاضر از جمله مهمترین عوامل موثر در ارتقای کیفیت زندگی شهری و رفاه شهروندان، مدیریت بایسته و شایسته، توسعه زیرساخت‌ها، محیط زیست و حمل و نقل، توجه به امنیت و نشاط شهروندی، توسعه شهر هوشمند و افزایش خدمات الکترونیکی می‌باشد و بدون شک در انتخابات پیش روی شورای شهر، باید کسی را انتخاب کرد که علاوه بر اعتقاد به این موارد، دارای کارنامه قوی و تجربه مناسب و موثر برای ارتقای آنها باشد.

این روزها افراد زیادی برای انتخابات شورای شهر پایتخت ثبت نام کرده‌اند اما در میان آنها کمتر کسی پیدا می‌شود که در حوزه‌های ذکر شده دارای تجربه ، کارنامه و برنامه لازم باشد.

خبرنگار پژواک سعی کرد در این رابطه بدون هماهنگی با کاندیداها، تحقیقات خود را با بررسی کارنامه و اظهارات مبتنی بر رویکرد و سیاست‌ها آنها، انجام دهد و تنها شخصی که در این تحقیقات، بیش از سایر کاندیداها به موارد مذکور نزدیک بود و علاوه بر اعتقاد و تجربه در حوزه‌های مذکور، برای توسعه و ارتقای آنها دارای برنامه منسجم و عملیاتی بود، مهندس سید مجید صدری بود.

 

*** مهندس سید مجید صدری کیست

 

سید مجید صدری متولد سال ۱۳۴۶ در مهد گل و گیاه ایران یعنی محلات است.

وی فارغ‌التحصیل مهندس کامپیوتر نرم افزار از دانشگاه شهید بهشتی است و کارنامه کاری وی با فناوری اطلاعات و ارتباطات گره خورده است تا حدی که برخی وی را مرد مطرح صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران می‌نامند.

وی در کارنامه کاری خود، مددیرعاملی و رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران، مدیرعاملی شرکت رایتل، ریاست کمیسیون اینترنتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، مدیر عاملی شرکت نداگستر صبا(صبانت )، مشاور شرکت شمس تامین (اپراتور سوم )، مدیرعاملی شرکت پایانه‌های داده‌های نوین، مشاور ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مشاور رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مشاور مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران، مدیر کل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی در سازمان تظیم مقررات وارتباطات رادیویی، مدیر کل پشتیبانی فنی دیتای شرکت مخابرات استان تهران و مدیرکل مشترکین و متقاضیان دیتا در شرکت دیتا را برعهده داشته است.

صدری در حال حاضر نیز ریاست هیئت مدیره پرطرفدارترین و مردمی‌ترین باشگاه ورزشی کشور یعنی باشگاه پرسپولیس را برعهده دارد.

 

*** چرا سید مجید صدری؟/  مدیریت جامع و واحد شهری

 

یکی از مهمترین مسائل در امور شهری، مدیریت بایسته و شایسته است.

تجربه و کارنامه صدری در حوزه‌های مختلف حاکی از این است که وی مدیریت را طی سال‌های گذشته به خوبی تجربه کرده و می‌توان گفت وی در این زمینه دارای تجربه گرانبهایی است، اما مهمتر از آن، برنامه و رویکرد وی در حوزه مدیریت است.

در پیگیری این موضوع به سراغ اظهارت وی درباره مدیریت شهری رفتیم و متوجه شدیم رویکرد مدیریتی مدنظر ایشان دقیقا همان مدیریتی است که سالهای زیادی است کارشناسان بر آن تاکید دارند، مدیریت جامع و واحد شهری.

مدیریت جامع و واحد شهری، نگاه و رویکرد صدری به مدیریت شهری است، موضوعی که در یکی از پیام‌های گرافیکی وی نیز  صراحتا به آن اشاره شده است.

 

وی در این خصوص، معتقد است، مدیریت جامع و واحد در شهر نداریم، سالها است که همه کارشناسان از اجرای برنامه‌های موازی در شهر گلایه می کنند اما هیچ گاه به صورت جدی مطالبه مدیریت جامع و واحد در شهر از سوی مجلس و دولتمردان شنیده نشده است.

 

در بررسی نگاه و رویکرد صدری نسبت به مشکلات و مدیریت شهری می‎توان به اظهارات وی در نشستی با کارشناسان شهری نیز اشاره کرد.

 

وی در این نشست با اشاره به ضرورت مدیریت جامع و واحد شهری، تاکید کرد:

با مدیریت واحد و جامع شهری بسیاری از مشکلات شهری مثل آلودگی و ترافیک قابل حل و بسیار بهتر مدیریت می‌‌شود.

این دقیقا همان سبک مدیریت شهری است که اعضای شورای شهر آینده باید با جدیت آن را در دستور کار قرار دهند و به همین دلیل باید گفت، انتخاب صدری به عنوان عضو شورای شهر می‌تواند انتخاب درستی برای تحقق این مهم، باشد.

 

 

انتخابات شورای شهر تهران

 

 

*** توسعه کمی و کیفی ورزشگاه‌ها

 

در حال حاضر با توجه به مسائل و مشکلات اجتماعی از یک طرف و علاقه جوانان به ورزش از طرف دیگر، افزایش کمی و کیفی ورزشگاه‌ها در نقاط مختلف شهر می‌تواند راهکاری مناسب برای این وضع باشد.

اما در این مسیر باید فردی معتقد به این موضوع که تجربه لازم مدیریتی را نیز در اختیار دارد به میدان بیاید، شخصی مثل سید مجید صدری که دارای تجربه مدیریتی لازم در این حوزه، یعنی ریاست هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به عنوان بزرگترین و پرطرفدارترین باشگاه فرهنگی ورزشی کشور است.

اما تنها مدیریت قوی کافی نیست، بلکه باید شخص مورد نظر به این موضوع اعتقاد داشته باشد که خوشبختانه این اعتقاد را نیز در دیگر پیام گرافیکی مهندس صدری برای مردم به روشنی می‌توان مشاهده کرد.

صدری در این پیام، نوشته است:

یکی از عوامل نشاط افراد ورزش کردن است.اینکه بتوانیم محیط و جایگاه کافی برای ورزش شهروندان ایجاد کنیم به افزایش شور و نشاط شهروندی کمک کردیم.

هرچه یک جامعه ورزشکارتر باشد، میل افرادش به سمت مواد دخانی و مخدر کمتر می‌شود.

بودجه‌ای که به منظور مبارزه با مواد مخدر خرج می‌شود می توان صرف ساختن ورزشگاه های مجهز و خوب در نقطه نقطه شهر کرد تا تمام شهروندان به سهولت به چنین جایگاه‌هایی دسترسی داشته باشند، ورزش یک راهکار خوب برای مبارزه با اعتیاد است.

صدری با این اظهارات به مخاطبان خود این پیام مهم را داده است که نه تنها متوجه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی همشهریان خود است، بلکه برای رفع این مشکلات دارای راهکار مناسب و عملیاتی است.

البته شاید بتوان از لابه‌لای اظهارات وی در مصاحبه‌های مختلف نیزبه رویکرد و اعتقاد واقعی وی به این رویکرد ارزشمند پی برد.

به عنوان مثال به این قسمت از اظهارات اخیر وی در گفتگو با یکی از رسانه‌ها، دقت کنید:

“یکی از برنامه‌های من بحث وررشگاه شهید کاظمی است که چند سال است بلاتکلیف باقی مانده و باید این  مشکل را حل کنیم تا دل هواداران و مردم شاد شود”

این اظهارات متعلق به زمانی است که وی اصلا کاندیدای انتخابات شورای شهر نبوده است، در نتیجه نشان می‌دهد که وی واقعا به این رویکرد اعتقاد دارد.

در نتیجه باید گفت از این نظر نیز انتخاب سید مجید صدری انتخابی معقول و منطقی می‌باشد.

 

 

انتخابات شورای شهر تهران

 

 

*** توجه به زیرساخت‌ها و تاب آوری شهری

 

یکی از مسائل و در واقع چالش‌های مهم پایتخت که در سال‌های اخیر بیش از پیش اهمیت آن عیان شده است، موضوع زیرساخت‌های شهری است.

حوادثی همچون سقوط ساختمان پلاسکو، زلزله‌های مختلف و حتی چند ساعت بارندگی در پایتخت باها و بارها به خوبی نشان داده است که ابر شهر تهران به هیچ عنوان تاب آوری لازم را در برابر حوادث طبیعی و مشکلات غیرمنتظره ندارد.

اما آنچه مهم است توجه نداشتن مدیران شهری به چنین چالش مهمی است.

بارها و بارها همه ما شنیده‌ایم که اگر در تهران زلزله‌ای در حد فقط ۷ ریشتر بیاید، چه فاجعه ای در انتظار شهروندان این کلان شهر است اما آیا تا به حال اقدام موثر و قابل توجهی در این رابطه را از سوی مسئولان و مدیران شهری پایتخت شنیده‌اید؟

این دقیقا همان چیزی است که به نگاه و رویکرد مدیران شهری بستگی دارد و تا چنین مدیرانی نباشند این بزرگترین آتش زیر خاکستر پایتخت هیچگاه خاموش نخواهد شد.

باز هم نگاهی به اظهارات کاندیداهای انتخابات شورای شهر به ما ثابت کرد که سید مجید صدری انتخابی درست است.

وی در یکی از پیام‌های گرافیکی خود برای مخاطبان، دقیقا به این موضوع مهم اشاره کرده است، موضوعی که در اظهارات اکثر کاندیداها حتی به آن اشاره نیز نشده است.

 

صدری در پیام خود آورده است:

تهران زیرساخت‌های شهر تاب آور و امن را ندارد و این مهم تاکنون دغدغه هیچ یک از مدیران نبوده است

اینکه در میان تعداد زیاد کاندیداها تنها یک نفر از آنها و آن هم سید مجید صدری به این مهم توجه و نسبت به ان هشدار داده است، به ما این پیام را می‌دهد که وی نه تنها اشراف خوبی به چالش‌ها و مسائل مهم کلان شهر تهران دارد، بلکه نگاه و رویکرد لازم در این خصوص را نیز دارا می‌باشد.

در نتیجه باز هم باید به این واقعیت اذعان کرد که انتخاب سید مجید صدری به عنوان عضو شورای شهر تهران، انتخابی درست و هوشمندانه است.

 

 

انتخابات شورای شهر تهران

 
*** شهر هوشمند و توسعه خدمات الکترونیک

 

در قرن و سال‌هایی زندگی می‌کنیم که فناوری و تکنولوژی حرف اول را می‎زند، حتی کار به جایی رسیده که در همه حوزه‌ها، فناوری و تکنولوژی در صدر اولویت‌ها قرار دارد.

در حوزه شهری نیز سالهای زیادی است که شهر هوشمند و توسعه خدمات الکترونیک در مدیریت شهری مطرح شده است اما فقط در همین حد، مطرح شده است و ما شاهد اقدام موثر و محسوس قابل توجهی نبوده‌ایم.

شاید تنها دلیل آن نبود مدیرانی با تخصص و تجربه لازم در مجموعه مدیریت شهری بوده است زیرا خوشبختانه در کشور از نظر داشتن نیروی انسانی متخصص، ظرفیت‌های لازم و امکانات، می‌توان گفت تقریبا هیچ مشکلی وجود ندارد.

در حال حاضر نیز هرچه جلوتر می‌رویم اهمیت توجه به این مقوله مهم بیش از پیش عیان می‌شود.

شاید شیوع کرونا در کشور بزرگترین تلنگر به مسئولان و مردم بود که یادشان بیاید برخی مواقع، خیلی زود دیر میشه و ما خیلی زودتر از این باید به فکر توسعه شهر هوشمند و ارائه خدمات از طریق الکترونیک و فضای مجازی می‌افتادیم.

همه ما دیدیم که چقدر سریع در یک دوره زمانی کوتاه مدت، از خرید و فروش تا ارائه خدمات و آموزش کشور، چهره‌ای جدید به خود گرفت اما با کوهی از مشکلات که مردم شهر و کشورمان همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستند.

حالا در زمانی که باید افرادی را برای مدیریت شهری انتخاب کنیم، باید یادمان باشد که مهمترین ویژگی این افراد باید آشنایی و داشتن تجربه لازم و اعتقاد به توسعه این حوزه مهم باشد، اما به جرات می‌توان گفت هیچ‌یک از کاندیداهای این دور از انتخابات شورای شهر به اندازه سید مجید صدری در حوزه  فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای کارنامه، تجربه و توانایی لازم، نیستند.

در نتیجه باید گفت این نیز دلیل مهم ومحکم دیگری است برای انتخاب سید مجید صدری به عنوان عضوی از اعضای شورای شهر تهران تا شاهد توسعه بیش از پیش کمی و کیفی خدمات الکترونیکی به شهروندان این کلان شهر باشیم.

 

 *** توجه به سالمندان و بازنشستگان

 

آمارها نشان می‌دهد که جمعیت ایران با شیب تندی به سمت سالمندی می‌رود تا حدی که بر اساس آمار و مستندات در سال ۲۰۵۰ درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود.

طبیعی است که در چنین شرایطی و در حوزه مدیریت نیاز به اشخاصی داریم که نسبت به سالمندان و بازنشستگان رویکردی مثبت داشته باشد.

برای اینکه بدانیم کاندیداها واقعا در این حوزه چه اعتقاد و رویکردی دارند، باید کمی به عقب برگشت و تعامل آنها با سالمندان و بازنشستگان را در جایگاه مدیریتی بررسی کرد.

به عنوان مثال رویکرد، تعامل و اهمیت دادن به بازنشستگان را می‌توان به راحتی در اقدامات سید مجید صدری در تمام دستگاه‌هایی که مدیریت ان را برعهده داشت، مشاهده کرد.

از یکی از کارمندان با سابقه شرکت مخابرات سوال کردم و وی در این رابطه نکته‌ای را مطرح کرد که به خوبی رویکرد و نگاه صدری در این خصوص را مشخص کرد.

وی در این رابطه اظهار داشت:

در مقطعی همکاران و بازنشستگان از نحوه ارائه خدمات دندانپزشکی شرکتی که با مخابرات قرار داشت ناراضی بودند.

نکته قابل توجه اینجا بود که آقای صدری بلافاصله بعد از اطلاع از این مسئله با اینکه می‌توانست از کنار آن با بی تفاوتی عبور کند اما بلافاصله ابن موضوع را شخصا پیگیری کردد و مجری طرف قرارداد شرکت مخابرات را علیرغم اینکه هنوز با شرکت قرارداد داشت، تغییر داد.

 

*** اهمیت دادن به جوانان، نخبگان و بازنشستگان

 

در بررسی شخصیت مجید صدری، همکاران سابق وی به چند موضوع در رابطه با ایشان اذعان داشتند و این موارد را از جمله نکات مثبت مدیریتی وی معرفی می‌کردند.

حفظ شان و ارزش نیروی انسانی

ارزش ویژه قائل شدن برای نیروهای جوان، متخصص و کارآمد

ارزش قائل شدن برای بازنشستگان

 

همکاران سابق سید مجید صدری در مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگار پژواک بیان داشتند:

آقای صدری در زمان مدیریت خود همواره معتقد بودند، در سازمان ما، همکاران چند دسته هستند، تعدادی از افراد که از شرکت رفته و بازنشست شدند که باید کاری بکنیم، این افراد راحت و با سربلندی زندگی کنند و باید شرایطی فراهم کنیم که آنها به کار کردن در مخابرات افتخار کنند.

گروه بعدی کسانی هستند که بعنوان پیشکسوت در سالهای پایان کار خود هستن که باید شرایطی فراهم شود که این افراد نیز به خوبی بازنشسته شوند و خاطرات خوبی از مخابرات داشته باشند.

گروهی نیز هنوز چند سالی با بازنشستگی فاصله دارند و به این افراد نیز باید حرمت گذاشته شود و از تجربه آنان استفاده شود.

گروه نهایی نیز جوانانی هستند که به فضای کار نیاز دارند و می خواهند خود را ثابت کنند که ما موظفیم برای این افراد فضای کاری مناسب را فراهم کنیم.

با بررسی شخصیت سید مجید صدری می‌توان گفت وی علاوه‌بر مسائل تخصصی و حرفه‌ای از نظر انسانی نیز دارای شخصیتی ایده‌آل و قابل احترام می‌باشد که درست بودن انتخاب وی به عنوان یک مدیر و مسئول مدیریت شهری را اثبات می‌کند.

 

*** هزینه‌های مدیریتی؟

 

یکی دیگر از دلایلی که به ما اثبات کرد انتخاب سید مجید صدری م‌یتواند انتخاب درست و شایسته‌ای باشد، مدیریت هزینه‌های توسط وی می‌باشد.

در دورانی که مردم از ریخت و پاش‌های برخی مدیران و فیش‌های حقوقی نجومی ناراحت هستند، وجود مدیرانی سالم که بالعکس تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌ها انجام می‌دهند، بسیار با ارزش و دقیقا این افراد همان افرادی هستند که باید برای مدیریت شهری و کشور انتخاب شوند.

زمانی که درباره سید مجید صدری تحقیق می‌کردیم با خبری برخورد کردیم که به ما ثابت کرد، شخص مورد نظر را درست انتخاب کردیم.

به این خبر دقت کنید:

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به حذف هدایای تبلیغاتی شرکت به ‌منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و حذف هزینه‌های غیر ضرور، گفت:

تمام کارکنان و مدیران باید علاوه بر عمل به اصول اقتصاد مقاومتی و پرهیز از ایجاد هزینه‌های غیر ضرور، مسیر منتهی به توسعه فنی و خدماتی شرکت و همچنین خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به کارکنان و مشتریان را دنبال کنند.

این نکته با ارزش نیز به ما ثابت کرد سید مجید صدری به عنوان مدیری که به اصول اقتصاد مقاومتی و پرهیز از ایجاد هزینه‌های غیر ضرور معتقد و پایبند است، می‌تواند انتخابی درست برای شورای شهر پایتخت باشد.

 

 

 

 

***  لیست شورای وحدت

 

به گزارش پژواک، در پایان می‌توان گفت با توجه به اینکه از طرفی امنیت، نشاط، مدیریت بایسته و شایسته، توسعه زیرساخت‌ها و توسعه دولت الکترونیک و شهر هوشمند از ضرورت‌ها و نکات مهم در مدیریت شهری است و از طرف دیگر مهندس سید مجید صدری دارای کارنامه‌، تجربه و برنامه‌ای قابل توجه در حوزه‌های مذکور است، می‌توان گفت انتخاب و رای دادن به وی در انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابی درست و شایسته است.

امید است با انتخاب افرادی همچون مهندس سید مجید صدری که در کنار داشتن کارنامه و تجربه لازم، برنامه‌های ایده‌آل و اجرایی برای توسعه و مدیریت شهری دارند، شاهد رفع مشکلات شهری و توسعه بیش از پیش پایتخت ایران اسلامی باشیم.

لازم به ذکر است کد انتخاباتی ۵۱۴۵، کد مهندس سید مجید صدری در انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌باشد.

 

 

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه