کد خبر:275245
پ
یوسفی زاده
مدیرعامل شرکت آسیاتک پاسخ داد

شرکت آسیاتک در بزرگترین منطقه آزاد کشور چه اهدافی را دنبال می‌کند؟/ خدمات آسیاتک به شرکت‌های داخلی و بین‌المللی با دیتاسنتر بین‌المللی ماکو

مدیرعامل شرکت آسیاتک با بیان سازوکار احداث و اهداف مرکز دیتاسنتر بین المللی در منطقه آزاد ماکو به عنوان دومین منطقه آزاد بزرگ جهان، اهداف شرکت متبوع خود از ایجاد این مرکز را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت آسیاتک با بیان سازوکار احداث و اهداف مرکز دیتاسنتر بین المللی در منطقه آزاد ماکو به عنوان دومین منطقه آزاد بزرگ جهان، اهداف شرکت متبوع خود از ایجاد این مرکز را تشریح کرد.

 

*** احداث دیتاسنتر بین‌المللی ماکو

 

به گزارش پژواک به نقل از صنایع، محمدعلی یوسفی‌زاده در حاشیه آیین امضاء قرارداد سرمایه‌گذاری و احداث مرکز داده هزار رکی شرکت آسیاتک در منطقه آزاد ماکو که صبح امروز برگزار شد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این رسانه پیرامون اهداف این طرح، اظهار داشت:

هدف دیتاسنتر ماکو ارائه خدمات زیرساخت دیتاسنتر به شرکت‌های داخلی و خارجی از طریق لینک‌های متعدد بین‌الملل است.

همچنین دیگر اهداف این دیتاسنتر ارائه خدمات کولوکیشن به شرکت‌های داخلی و خارجی به صورت سایت اصلی یا سایت بک‌آپ است.

استانداردی که برای دیتاسنتر ماکو در نظر گرفته شده، استاندارد TIA942، سطح ۳ است که برآوردهای ما این است که برای ۱۰۰۰ رک در چهار فاز عملیاتی ۲۵۰ رکی زیرساخت لازم را ایجاد کرده و طی ۱۸ ماه به بهره‌برداری برسیم.

 

*** چشم انداز فعالیت‌های بین‌المللی آسیاتک

 

وی در خصوص سایر برنامه‌های آسیاتک در مناطق آزاد و در حوزه بین‌الملل، بیان داشت:

براساس پلن‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آینده شرکت برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد که باید مطالعات لازم انجام و به جمع‌بندی برسد.

بنابراین برنامه‌های آینده شرکت پس از اینکه طراحی آن انجام و به بهره‌برداری برسد و در هیئت مدیره مصوب شود اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

*** جزئیات و زمان ساخت دیتاسنتر بین المللی ماکو

 

به گزارش پژواک، مدیرعامل شرکت آسیاتک در پایان و درباره جزئیات ساخت و ایجاد دیتاسنتر ماکو، خاطرنشان کرد:

برآوردهای ما نشان می‌دهد در صورتی که شرایط تغییر هیجانی نداشته باشد طی ۱۸ این پروژه ایجاد خواهد شد.

همچنین این طرح با توجه به اینکه منطقه آزاد ماکو قطب ترانزیتی بسیاری از حوزه‌های اقتصادی کشور است و از طرف دیگر اینکه تاکنون در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت خاصی در این منطقه انجام نشده است شرکت آسیاتک می‌تواند در این حوزه در منطقه آزاد ماکو تاثیرات قابل توجهی داشته باشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه