کد خبر:263929
پ
اپل
پژواک گزارش می‌دهد:

سلطه اپل بر بازار تلفن‌های هوشمند ۵G در ۳ ماهه نخست ۲۰۲۱

اپل در ۳ ماهه نخست ۲۰۲۱ با وجود کاهش ۲۳ درصدی فروش، توانسه سلطه خود بر بازار تلفن‌های هوشمند ۵G را حفظ کند.

اپل در ۳ ماهه نخست ۲۰۲۱ با وجود کاهش ۲۳ درصدی فروش، توانسه سلطه خود بر بازار تلفن‌های هوشمند ۵G را حفظ کند.

 

*** فروش ۴۰ میلیون آیفون ۱۲

 

به‌ گزارش پژواک، و با استناد به داده‌های جدید شرکت تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکس، اپل در ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی حدود ۴۰٫۴ میلیون دستگاه آیفون ۱۲ حمل کرده است.

این رقم حاکی از آن است که اپل با وجود کاهش ۲۳ درصدی فروش درمقایسه‌با ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، همچنان سلطه خود را بر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند مبتنی‌بر نسل پنجم ارتباطات موبایل (۵G) حفظ کرده است.

سال ۲۰۲۰، اپل خانواده آیفون ۱۲ را به‌‌علت همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های زنجیره تأمین، با تأخیر و در دو مرحله روانه بازار کرد.

موبایل‌های یادشده اولین‌بار از نسل پنجم شبکه موبایل (۵G) بهره می‌برند و تمامی آن‌ها به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده‌اند.

افزون‌براین، در آن‌ها تراشه قدرتمند A14 وظیفه پردازش‌های سنگین را برعهده گرفته و از قرار معلوم این ویژگی‌ها با استقبال بی‌سابقه خریداران مواجه شده است؛ به‌طوری‌که این گوشی‌ها در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ با فروشی بالغ‌بر ۵۲٫۲ میلیون دستگاه، عملکرد کم‌نظیری شاهد بودند و به‌ موجب آن، اپل جایگاه خود را به‌عنوان حاکم بلامنازع بازار گوشی‌های ۵G تثبیت کرد و حتی سامسونگ را به‌عنوان پرفروش‌ترین برند تلفن‌های هوشمند پشت‌سر گذاشت.

اکنون، گزارش جدید نشان می‌دهد این شرکت همچنان با فاصله درخورتوجهی به جایگاه نخست پرفروش‌ترین برندهای گوشی‌های ۵G تکیه زده است.

با این‌حال براساس شواهد، سایر رقبا با عرضه مدل‌های جدید ۵G، رقابت را به‌طور فزاینده‌ای افزایش داده‌اند و رشد چشمگیری در این بخش تجربه می‌کنند.

 

نمودار میزان حمل‌و‌نقل گوشی‌های هوشمند ۵G در سه‌ماهه‌های چهارم ۲۰۲۰ و سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱

 

در این گزارش، آمده است اوپو (Oppo)، شرکت چینی سازنده تلفن‌های هوشمند، پس از اپل، با فروش ۲۱٫۵ میلیون دستگاه و سهم ۱۵٫۸ درصدی بازار در جایگاه دوم تکیه زده که تقریبا ۵۵ درصد بیشتر از سه‌ماهه چهارم سال گذشته است.

ویوو دیگر شرکت چینی موفق شده است ۱۹٫۴ میلیون دستگاه بفروشد که ۶۲ درصد رشد در مقایسه‌ با ۳ ماهه پایانی ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد و سهم بازار این شرکت را به ۱۴٫۳ درصد افزایش داده است.

سامسونگ نیز با فروش ۱۷ میلیون گوشی ۵G و سهم ۱۲٫۵ درصدی بازار، به جایگاه چهارم رضایت داده است.

با این‌ حال، غول کره‌ای صعنت موبایل رشد چشمگیر ۷۹ درصدی تجربه می‌کند.

شیائومی در ۳ ماهه مذکور با رشد ۴۱ درصدی، ۱۶٫۷ میلیون دستگاه حمل کرد و ۱۲٫۲ درصد از بازار را ازآنِ خود کرد.

سامسونگ با مدل‌های جدید ۵G، مانند خانواده گلکسی S21، در مناطقی نظیر کره‌جنوبی و آمریکای‌شمالی و مناطقی از اروپا عملکرد موفقی دارد. اپل نیز پس از انفجار فروش در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰، ۲۳ درصد کاهش فروش را تجربه می‌کند.

پیش‌بینی می‌کنیم حمل‌ونقل جهانی گوشی‌های هوشمند ۵G از ۲۶۹ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ به رکورد ۶۲۴ میلیون دستگاه برای کل سال ۲۰۲۱ برسد.

همان‌طورکه گفتیم، اپل خانواده آیفون ۱۲ را با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (۵G) رونمایی و روانه بازار کرد.

غول دنیای فناوری بعد از توافق با کوالکام، به‌منظور ارائه فناوری ۵G از مودم‌های این شرکت موسوم به X55 بهره می‌گیرد.

درواقع، تمامی مدل‌های آیفون ۱۲ از ۵G پشتیبانی می‌کنند، اما این پشتیبانی به دو فرکانس sub-6GHZ و mmWave تقسیم می‌شود.

درحال‌حاضر، اپل فقط نسخه mmWave را در ایالات متحده آمریکا می‌فروشد که فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد از فروش کلی آیفون ۱۲ را تشکیل می‌دهد.

با این‌حال، به‌نظر می‌رسد پشتیبانی از شبکه‌های ۵G زیر ۶ گیگاهرتز برای تأمین تقاضای بیشتر برای مدل‌های آیفون ۱۲ در سطح جهانی کافی بوده است.

 

*** تکنولوژی ۵G

 

گفتنی است موج‌های میلی‌متری (mmWave) مجموعه‌ای از فرکانس‌های ۵G هستند که سرعت بسیار سریعی در فواصل کوتاه به‌ارمغان می‌آورند. این ویژگی آن‌ها را به گزینه‌ای ایدئال برای مناطق متراکم شهری تبدیل کرده است.

افزون‌براین، تکنولوژی ۵G با فرکانس کمتر از ۶ گیگاهرتز نیز وجود دارد که به‌طور‌کلی از mmWave کُند‌تر است، اما سیگنال‌های گسترده‌تر با طول‌موج‌های بیشتری به‌وجود می‌آورد که آن را برای مناطق حومه‌ای و روستایی به انتخاب مناسب‌تری تبدیل می‌کند.

 

*** اتصال فوق‌سریع mmWave

 

به گزارش پژواک، طبق گزارش‌های قبلی، آیفون ۱۳ با به‌کارگیری آنتن‌های سازگار اتصال فوق‌سریع mmWave را در کشورهای دیگر گسترش خواهد داد.

گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها به‌دنبال سفارش تعداد زیادی آنتن mmWave و ۲ برابرکردن تأمین‌کنندگان تجهیزات مرتبط هستند.

این امر ممکن است حاکی از آن باشد که مدل‌های آیفون ۱۳ در تمامی مناطق از فناوری mmWave برخوردار خواهند شد.

کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، کانادا، چین و ژاپن همگی از شبکه‌های mmWave در حال رشد برخوردار هستند و می‌توانند از ۵G سریع‌تر در آیفون ۱۳ بهره‌مند شوند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه