کد خبر:258859
پ
مریخ
براساس بررسی‌های ناسا:

برخی ریزارگانیسم‌های زمین موقتاً در مریخ زنده می‌مانند

بررسی‌های ناسا نشان می‌دهد برخی ریز ارگانیسم‌های موجود در زمین به طور موقت بر روی کره مریخ زنده می‌مانند.

بررسی‌های ناسا نشان می‌دهد برخی ریز ارگانیسم‌های موجود در زمین به طور موقت بر روی کره مریخ زنده می‌مانند.

 

*** برخی ریزارگانیسم‌های زمین در مریخ زنده می‌مانند

 

به گزارش پژواک، پژوهش یادشده که به طور مشترک با همکاری مرکز هوافضای آلمان صورت گرفته نشان می‌دهد برخی ارگانیسم‌های قارچی و باکتریایی که از سال ۲۰۱۹ در لایه استراتسفر زمین نگه داشته شده بودند، زنده مانده‌اند.

این لایه دومین لایه جو زمین است که در بالای لایه اوزون قرار دارد و شرایط آن شباهت زیادی به سیاره مری‍خ دارد. از همین رو بسیاری از محققان نمونه‌های خود را در این منطقه قرار می‌دهند تا میزان تاب آوری آنها را دریابند.

تحقیق انجام شده در این زمینه حاکیست ریز ارگانیسم‌های یادشده مدتی در لایه استراتسفر زمین زنده مانده‌اند و حتی در صورت مرگ ظاهری پس از بازگردانده شدن به محل زیست طبیعی خود دوباره احیا شده و حیات خود را از سر گرفته‌اند. انواع قارچ‌ها و میکروب‌های مورد استفاده در این تحقیق در درون دو ظرف آلومینیومی نگهداری شده‌اند و یک بالن ناسا آنها را به استراتوسفر منتقل کرد تا نمونه‌های یادشده شرایط مریخ را تجربه کنند.

نمونه‌های مذکور در این شرایط بیش از هزار برابر از میزان آفتاب سوختگی در معرض تابش اشعه ماورا بنفش قرار گرفتند.

 

*** مأموریت‌های طولانی مدت فضایی  به مریخ 

 

به گزارش پژواک، ناسا معتقد است این کشف علمی به انجام مأموریت‌های طولانی مدت فضایی و سفر به مریخ کمک می‌کند، زیرا می‌توان امیدوار بود که بسیاری از ریزارگانیسم های یادشده که در بدن انسان هم وجود دارند، در فضا و در سیاره مری‍خ هم سالم بمانند و لذا خطر کمتری فضانوردان را تهدید خواهد کرد.

برخی از میکروب‌های سالم مانده در فضا هم اگر چه فایده خاصی برای بدن انسان ندارند، اما می‌توان از آنها برای تولید غذا و موادی که در حالت عادی باید از زمین به مریخ منتقل شوند، استفاده کرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه