کد خبر:270513
پ
۴۰۹۳۶۴۱
باوجود تنش‌های میان روسیه و آمریکا؛

روسیه فضانورد ناسا را به زمین بر می‌گرداند

تنش های ژئوپلتیکی در زمین برنامه‌ها برای بازگشت ۲ فضانورد روس و یک فضانورد ناسا به زمین را تغییر نداده و فضانورد ناسا که حدود یک سال در فضا اقامت کرده، به زمین باز می‌گردد.

تنش های ژئوپلتیکی در زمین برنامه‌ها برای بازگشت ۲ فضانورد روس و یک فضانورد ناسا به زمین را تغییر نداده و فضانورد ناسا که حدود یک سال در فضا اقامت کرده، به زمین باز می‌گردد.

 

*** روسیه فضانورد ناسا را به زمین بر می‌گرداند

 

به گزارش پژواک، طبق برنامه ریزی ها قرار بود مارک وندر هی فضانورد ناسا همراه پیوتر دوبروف و آنتون شکاپلروف در ۳۰ مارس به زمین باز گردند. این برنامه با وجود حمله روسیه به اوکراین و تنشی که میان این کشور و شرکای فضایی اش ایجاد شده، انجام خواهد شد.

جوئل مونتالبانو مدیر برنامه ایستگاه فضایی ناسا طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد: ما با همکاران روسی خود در ارتباط هستیم. در این باره مشکلی وجود ندارد.

به گفته این مقام مسئول عملیات ۳۰ مارس مانند بقیه ماموریت‌های بازگشت کپسول سایوز به زمین انجام می‌شود.

وندرهی، دوبروف و شکاپلروف پس از سفر با کپسول روسی در قزاقستان فرود می آیند. حدود ۲۰ کارمند ناسا نیز در آنجا در انتظار بازگشت وی به زمین می‌مانند تا شرایط فیزیکی وندرهی را بررسی کنند و او را به هیوستن در آمریکا (مرکز انجام برنامه‌های فضانوردی ناسا) بیاورند.

این در حالی است که فضانورد ناسا حدود یک سال را در مدار زمین و در شرایط میکروگرانش گذرانده است. چنین وضعیتی ممکن است برای بدن انسان مشکل باشد.

حمله روسیه به اوکراین سبب شد ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر تحریم‌های اقتصادی جدیدی بر روسیه وضع کنند.

دولت این کشور همراه راسکاموس (سازمان فضایی روسیه) از این تحریم‌ها انتقاد کردند و در واکنش به آنها از چند برنامه همکاری بلند مدت کناره گیری کردند.

راسکاموس در اواخر فوریه پرتاب موشک‌های سایوز در بندر فضایی اروپا در گینه فرانسوی را متوقف کرد و در اوایل مارس نیز اعلام کرد موتور موشک‌های روسی را به شرکت‌های آمریکایی نمی‌فروشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه