کد خبر:261372
پ
رزم حسینی
در بازدید وزیر صمت از خبرگزاری صنایع مطرح شد

رسانه ها پیگیری محورهای بیاینه گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار دهند/ ابلاغ دو ماموریت مهم به خبرگزاری صنایع از سوی وزیر صنعت

وزیر صنعت در بازدید از خبرگزاری صنایع بر پیگیری محورهای بیاینه گام دوم انقلاب از سوی رسانه ها تاکید کرد.

وزیر صنعت در بازدید از خبرگزاری صنایع بر پیگیری محورهای بیاینه گام دوم انقلاب از سوی رسانه ها تاکید کرد.
 
 
 
 

*** بازدید وزیر صنعت از خبرگزاری صنایع

 
 
به گزارش پژواک، به نقل از خبرگزاری صنایع، علیرضا رزم حسینی با همراهی تعدادی از معاونین و مدیران وزارتخانه متبوع خود از خبرگزاری صنایع بازدید کرد.
وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری، با خبرنگار این رسانه پیرامون وظیفه رسانه‌ها بخصوص خبرگزاری صنایع به عنوان خبرگزاری تخصصی و رسمی کشور در حوزه صنعت در توسعه اقتصادی کشور، گفتگو کرد.
 
 
 

*** ویژگی‌های اقتصاد مستقل

 
 
وزیر صمت در این گفتگو با اشاره به اینکه یکی از موارد مهم در بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد است و رهبر معظم انقلاب آن را یک نقطه‌ کلیدی تعیین‌کننده معرفی کردند، اظهار داشت:
همه ما می‌دانیم که اقتصاد قوی و مستقل، نقطه‌ قوت کشور محسوب می‌شود که می‌تواند به عنوان مانعی بزرگ در مقابل سلطه و نفوذ دشمنان، نقش‌آفرینی کند.
ویژگی‌های اقتصاد مستقل نیز مشخص است، تولید انبوه و باکیفیت یعنی افزایش کمیت و کیفت به صورت موازی، توزیع عادلانه و اجرای عدالت اقتصادی، مصرف بایسته و شایسته و البته، مدیریتی مناسب در همه این موارد را باید از ویژگی‌های این اقتصاد در نظر گرفت.
 
 
 

*** تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

 
 
رزم حسینی در ادامه با بیان اینکه در این مسیر باید اجرا و عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار مسئولان و فعالان اقتصادی و صنعتی کشور قرار گیرد و برای این مهم برنامه‌هایی مناسب تهیه شود، گفت:
در این مسیر راهکارهایی وجود دارد که هرکدام از این راهکارها در جای خود می‌تواند به عنوان یک شاخص مورد ارزیابی قرار گیرد مثل، اقتصاد درون‌زا، اقتصاد مولد و دانش‌بنیان، اقتصاد مردمی و فاصله گرفتن دولت از تصدی‌گری.
 
 
 
بیشتر بخوانید:
 
 
 
 
 
*** وظیفه رسانه‌ها در قبال بیانیه گام دوم انقلاب
 
 
وی در ادامه پیرامون وظیفه رسانه‌ها در قبال بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت:
حالا با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک نقشه راه در اختیار مسئولان و فعالان حوزه اقتصاد، صنعت و تولید قرار داده است، باید ببینیم وظیفه رسانه‌ها به معنای عام و خبرگزاری صنایع به معنای خاص چیست.
جواب کاملا روشن است، رسانه‌ها و خبرگزاری صنایع به عنوان خبرگزاری تخصصی حوزه صنعت نیز باید بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان یک مسیر یاب و معیار سنجش عملکرد مسئولان و مدیران دولتی و حتی مدیران بخش خصوصی مدنظر قرار دهند.
 
 

*** دو وظیفه مهم خبرگزاری صنایع

 
 
به گزارش پژواک، وزیر صمت در پایان، پیرامون وظیفه خبرگزاری صنایع در این مسیر نیز، بیان داشت:
خبرگزاری صنایع باید بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب دو وظیفه اصلی را برای خود تعریف و پیگیری کند، اولا برنامه‌ها، اقدامات و حتی دستاوردهای مسئولان کشور را بخصوص در حوزه اقتصاد و صنعت بر مبنای ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب مورد پیگیری و ارزیابی قرار دهد و هرکجا که دید مسئول یا مدیری از مسیر تعیین شده در بیاینه، سهوا یا عمدا خارج شده، باید با اطلاع‌رسانی درست و نقد سازنده، آن مسئول و دستگاه مربوطه را به مسیر درست هدایت کند.
وظیفه دومی که شما به عنوان خبرگزاری صنایع بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب باید برای خود تعریف و پیگیری کنید، بررسی اقتصاد و تولید کشور و تطبیق آن با بیانیه گام دوم انقلاب است.
یعنی شما به عنوان یک رسانه تخصصی صنایع کشور باید بررسی کنید، بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، کدام محور و بخش از اقتصاد، صنعت و تولید کشور مورد غفلت قرار گرفته و بر زمین مانده است.
شما باید با شناخت و بررسی این موارد و در قالب گفتگوهای کارشناسی و سازنده با کارشناسان و نخبگان حوزه‌های مورد نظر، راهکارهای کارشناسی با قابلیت اجرایی را احصاء و در قالب پیشنهاد و حتی یک برنامه اجرایی برای تقویت و عملیاتی کردن حوزه‌های مغفول مانده، در اختیار مسئولان مربوطه قرار داده و در ادامه نیز آنها را پیگیری کنید.
به نظر من خبرگزاری صنایع با عملیاتی نمودن این دو وظیفه و ماموریت، می‌تواند علاوه بر اهدافی که برای خود به عنوان یک رسانه تخصصی تعریف کرده است، کمک قابل توجهی به کشور به صورت عام و دستگاه‌های مرتبط با حوزه اقتصاد و صنعت به صورت خاص، داشته باشد و نقش خود را در پیشرفت و ارتقای کشور ایفا کند.
 
 
 
انتهای پیام///
منبع
خبرگزاری صنایع
ارسال دیدگاه