کد خبر:263944
پ
روحانی
پژواک گزارش می‌دهد:

رئیس‌جمهور رای خود را به صندوق انداخت/ حق الناس در انتخابات رعایت شود

رئیس‌جمهور با حضور در شعبه اخذ رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، مستقر در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

رئیس‌جمهور با حضور در شعبه اخذ رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، مستقر در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

 

*** رئیس‌جمهور رای خود را به صندوق انداخت

 

به گزارش پژواک، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح جمعه ۲۸ خردادماه با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد انتخابات کشور آرای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صندوق‌های آرا انداخت.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت همزمان از ساعت هشت صبح ۲۸ خرداد آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

 

*** برگزاری الکترونیکی انتخابات

 

رئیس‌جمهور صبح پس از انداختن رأی خود در صندوق، اظهار کرد:

پروتکل‌های بهداشتی در تمامی حوزه‌های انتخابیه رعایت می‌شود.

 

روحانی با اشاره به اینکه هر سال قدم به قدم به الکترونیکی شدن نزدیک‌تر می‌شویم، گفت:

اکنون می‌توانیم ببینیم که در سراسر کشور در استان های مختلف چه تعداد افراد آمدند و چه تعداد رای دادند و می‌توان تمام این موارد را به صورت الکترونیکی پایش کرد.

مساله احراز هویت یکی از مسائل مهمی است که به خوبی از طریق سیستم الکترونیکی انجام می‌شود و حتی رأی و شمارش رأی هم در بخش بزرگی از مراکز استان‌ها بصورت مکانیزه انجام می‌شود.

ان شاءالله در آینده نزدیک تمام مراحل انتخابات الکترونیکی شود تا به شفافیت بسیار کمک کند.

 

*** مهمترین انتخابات ما، انتخابات ریاست‌جمهوری است

 

روحانی در ادامه، بیان کرد:

این انتخابات، بسیار مهم است، علاوه بر اینکه انتخابات شورای شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری در برخی از استان‌ها وجود دارد اما در عین حال مهمترین انتخابات ما، انتخابات ریاست‌جمهوری است.

اینکه می‌گوییم انتخابات ریاست جمهوری مهم است به دلیل این است که اختیارات و مسئولیت‌های وسیع و سنگینی در قانون اساسی برای رئیس‌جمهور مشخص شده است.

نباید مشکلات و مسائلی که در ذهن مردم است بر حضور در پای صندوق‌های رأی تاثیر بگذارد.

از زمان ثبت نام تا امروز نباید مشکلات را مدنظر قرار بدهیم، انتخابات مهم است و علیرغم مشکلات موجود باید در انتخابات شرکت کنیم و رای دهیم، ای کاش از روز ثبت‌نام نامزدها تا به امروز هیچ مشکلی نداشتیم و شاهد حضور بیشتری از مردم بودیم.

 

*** حق الناس در انتخابات رعایت شود

 

به گزارش پژواک، رئیس جمهور در پایان، اظهار داشت:

مردم ما می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران چقدر اهمیت دارد، ان‌شاء الله امروز تمام ایرانی‌ها و علاقمندان به این سرزمین و نظام خوشحال و دشمنان ما مایوس می‌شوند.

امیدوارم نحوه برگزاری انتخابات و حضور مردم به گونه‌ای باشد که مردم در پایان انتخابات و نتیجه رای‌گیری بسیار خوشحال باشند.

اول حفظ سلامت مردم و دوم حفظ مردم را باید اهمیت داد و مواظب باشیم یک رأی جابجا نشده و سلامت مردم نیز حفظ شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه