کد خبر:257720
پ
پژواک گزارش می‌دهد:

وقتی اینترنت اشیاء ضایعات مواد غذایی را کاهش می‌دهد

استفاده از فناوری اینترنت اشیاء در زنجیره‌های تأمین غذا می‌تواند ضایعات مواد غذایی را به حداقل برساند.

=

 

*** دور ریختنی‌های غذا، افسانه می‌شوند

 

به گزارش پژواک، شرکت های خدمات غذایی باید ضمن کاهش ضایعات مواد غذایی، از انعطاف پذیری در محصولات خود برخوردار شوند. مطالعه اخیر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نشان می‌دهد که تقریباً ۱٫۶ میلیارد تن مواد غذایی در سال در سراسر جهان از بین رفته یا هدر می رود که این امر درنتیجه موجب ضرر سالیانه ۱٫۲ تریلیون دلاری می شود.

با توجه به کمبود منابع و بالارفتن جمعیت جهان، سازمان ملل متحد هدف‌گذاری کرده که طی ده سال آینده میزان ضایعات مواد غذایی را به نصف کاهش دهد، اما برخی از شرکت‌های فناوری اینترنت اشیاء مانند اس آی (Eseye) بر این باورند که می‎‌توان تا ۲۰۲۵ هدر رفتن غذا را به میزان ۲۰ درصد کاهش داد و میلیاردها دستگاه اینترنت اشیاء متصل در زنجیره‌های تأمین مواد غذایی می‌توانند راه حل این مسئله باشند.

*** نقش اینترنت اشیاء در کاهش ضایعات غذایی

به گزارش پژواک، مقادیر زیادی مواد غذایی قابل مصرف و مغذی هدر می رود، اما چگونه و کجا؟ آیا در فرآیند تولید در مرکز توزیع دور ریخته می‌شود؟ واقعیت این است که از لحظه تولید تا زمان مصرف، مواد غذایی به طور گسترده در طول چرخه عمر خود هدر می‌روند.

برای رفع این مسئله، دولت و صنایع غذایی باید وارد دنیای اینترنت اشیاء شوند و از مزایای خوب آن بهره‌مند شوند تا هدر رفتن مواد غذایی کاهش یابد.

با استفاده از چندین سنسور و دوربین که در نقاط مختلفی نصب شده باشند، اینترنت اشیاء به جمع آوری داده‌های مفید به طور آنی کمک می کند، این امر موجب می شود بینش های خوبی برای کسانی که باید تصمیم‌گیری‌های آگاهانه داشته باشند، ایجاد شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه