کد خبر:257366
پ
۱۱۷۷۸۳۲_۱۰۵
به گزارش پژواک:

دنیای رمز ارزها و آینده وب نوین، مورد بررسی قرار گرفت

نشست بررسی ابعاد گوناگون بلاکچین با عنوان عمق بلاکچین مکانیزم بلاکچین، دنیای رمز ارزها، امنیت سایبری، امنیت بلاکچین، وب سه به صورت آنلاین و حضوری، برگزار شد.

نشست بررسی ابعاد گوناگون بلاکچین با عنوان عمق بلاکچین مکانیزم بلاکچین، دنیای رمز ارزها، امنیت سایبری، امنیت بلاکچین، وب سه به صورت آنلاین و حضوری، برگزار شد.

 

*** برگزاری رویداد بلاکچین

 

به گزارش هدف از برگزاری این رویداد، که به همت و برنامه‌ریزی گروه علمی ‌پژوهشی آورکلاک OVERCLOCK صورت گرفت، آسان‌ کردن فهم سازوکار فناوری بلاکچین و روشن‌سازی تبعات مثبت و منفی آن از منظر فنی، امنیت سایبری، روانشناسی اجتماعی و نظایر آن بود.

در رویداد عمق بلاکچین، متخصصان حوزه‌های مختلف در رابطه با فناوری بلاکچین سخنرانی کرده و هر یک از زاویه دید تخصصی خود این پدیده نوظهور و درعین حال رو به توسعه را مورد بحث و ارزیابی قرار دادند.

روز دوم بهمن ماه سال ۹۹  نشست بررسی ابعاد گوناگون بلاکچین با عنوان عمق بلاکچین یا DEEP IN BLOCKCHAIN در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران، به صورت آنلاین و حضوری، برگزار شد.

 

*** عناوین اصلی رویداد عمق بلاکچین

 

عناوین اصلی رویداد عمق بلاکچین از این قرار بودند:

مکانیزم بلاکچین، دنیای رمز ارزها، امنیت سایبری، امنیت بلاکچین، وب سه، قدرت بی نهایت بلاکچین و بررسی بلاکچین از دیدگاه روانشناسی.

 

*** سوالات رویداد عمق بلاکچین

 

در رویداد عمق بلاکچین که علیرغم حضور تعدادی از مخاطبان در سالن، به صورت گسترده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی به صورت زنده پخش شد و با استقبال قابل ملاحظه‌ای روبه رو شد، سخنرانان، تقریبا به زبان ساده، به برخی از اصولی‌ترین سوالات موجود پیرامون این مساله پاسخ دادند، سوالاتی مانند:

بلاکچین چیست؟ نقش فناوری بلاکچین در رمزارزها.

آیا ظرفیت بلاکچین محدود به استفاده درحوزه رمز ارزهاست؟

بلاکچین چه نقشی در امنیت سایبری دارد؟ بلاکچین چگونه به حفاظت از حق کپی رایت آثار هنری و فرهنگی کمک می‌کند؟

چگونه می‌توان بر اثرات روانی تبلیغات سوء مرتبط با فناوری بلاکچین غلبه کرد؟

بلاکچین چگونه از انتشار فیک‌نیوز جلوگیری می‌کند؟

آیا بلاکچین توسعه نسل جدید وب‌سایت‌ها را متحول خواهد کرد؟ و تاثیر روانشناختی این مقوله در مردم عادی چگونه است.؟

 

کارشناسانی که در نشست عمق بلاکچین حضور داشتند، هر یک از منظر تخصصی خود به سخنرانی پرداختند از جمله:

علی خوش‌خلق (کارشناس سامانه‌های نهفته) که در رابطه با نقش بلاکچین در بالا بردن امنیت سایبری سخنرانی کرد و امنیت سایبری را با توجه به مقوله بلاکچین آسیب‌شناسی کرد.

 

بهزاد قاسمی، (کارشناس امنیت سایبری) نیز در رابطه با چند و چون پیاده‌سازی یک شبکه بلاکچین ایمن در این رویداد مطالبی را مطرح کرد.

در بخش دیگری از این رویداد که با عنوان قدرت بی‌نهایت بلاکچین ادامه یافت نیز سجاد عمرانی و کیانا شعبانی به عنوان طراح و گرافیست در رابطه با حق کپی‌رایت در بلاکچین سخن گفتند.

 

*** ضرورت روزافزون برگزاری نشست عمق بلاکچین

 

به گزارش پژواک، گفتنی است که بلاکچین اصطلاح و فناوری جدیدی است که در چند سال گذشته با جا افتادن رمز ارزها راه خود را به ادبیات حوزه فناوری جهان باز کرده است.

در ابتدا که شناخت صحیح و کاملی از بلاکچین برای عموم مردم و مسئولان وجود نداشت و از دانش کم مخاطبان در این حوزه برای رسیدن به مقاصد مختلف بهره‌برداری‌هایی می‌شد.

به نظر می‌رسد برگزاری چنین رویدادهایی به عنوان یک ضرورت روزافزون بتواند در رابطه با ظرفیت‌های بلاکچین بیش از پیش روشنگری نماید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه