کد خبر:266084
پ
سیدرضا فاطمی امین
پژواک گزارش می‌دهد:

در جلسه رای اعتماد به سیدرضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم چه گذشت؟

در جلسه رای اعتماد به سیدرضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم نمایندگان موافق و مخالف به تشریح نظرات خود پیرامون وی پرداختند.

در جلسه رای اعتماد به سیدرضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم نمایندگان موافق و مخالف به تشریح نظرات خود پیرامون وی پرداختند.

 

*** رای اعتماد به سیدرضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

 

به گزارش پژواک، چهارمین روز از جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی با حضور کلیه نمایندگان ملت، برگزار شد.

سیدرضا فاطمی امین گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت دوازدهمین وزیری بود که روند رای اعتماد به وی در صحن علنی مجلس برگزار شد.

 

*** روح الله عباسپور/ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن

 
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برنامه وزیر پیشنهادی صمت را با تا حدودی با اسناد بالادستی منطبق دانست و گفت که‌ کمیسیون صنایع صلاحیت فاطمی امین را تایید کرد.
 
 

*** مرحبا / سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس

 
 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که برنامه های وزیر پیشنهادی صمت با اسناد بالادستی منطبق است.

 

*** اردشیر مطهری/ مخالف وزیر پیشنهادی صنعت

 

نماینده مردم گرمسار در مخالفت با سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت:

وزیر پیشنهادی صمت برنامه‌ای برای تامین کالاهای اساسی مردم ندارد. با انتخاب فاطمی امین، مطالبه مردم که تامین کالاهای اساسی و کنترل قیمت‌ها است، بر زمین خواهد ماند و موجب ناامیدی مردم از دولت مردمی خواهد شد.

 

اردشیر مطهری دردادامه افزود:

آقای فاطمی امین! آیا برای اصلاح قیمت سیمان و میلگرد برنامه‌ای دارد؟ آیا قیمت‌ها به قبل از قطعی برق برمی‌گردد؟ آیا با افزایش بحران به علت نبودن روحیه اجرایی در فاطمی امین، خود شما نمایندگان مجلس در سال آینده بخاطر تشویش مردم معترض نخواهید شد؟

 

نماینده مردم گرمسار در مجلس در پایان، تاکید کرد:

برنامه فاطمی امین انشائی است نه اجرایی و هیچ سازوکار اجرایی در آن وجود ندارد و همچنین نامید کننده است.

 

*** خلیل بهروزی‌فر/ موافق وزیر پیشنهادی صنعت،معدن و تجارت

 

نماینده مردم فومن و شفت در موافقت با سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت:

فاطمی امین اعتقادی عمیق به سیستم نطارت و کنترل پروژه دارد. او اشراف کامل روی موضوعات اقتصادی کشور دارد و عضو موثر تیم اقتصادی رئیسی بوده و هست.

 

خلیل بهروزی‌فر در پایان با بیان اینکه فاطمی امین هم در بخش صنعت و هم در بخش تجارت تجربه دارد، بیان داشت:

او یک مدیر فسادستیز است. لازمه مبارزه با فساد توسط فاطمی امین، رأی قاطع مجلس است تا با این پشتوانه بتواند با فساد مبارزه کند.

 

*** حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی/ موافق وزیر پیشنهادی صنعت

 

نماینده مردم اردبیل در موافقت با سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، فاطمی امین را جوانی انقلابی و تحول گرا دانست و گفت:

سیاست‌های کلی رهبر انقلاب در خصوص صنعت از طریق حمایت از زیرساخت‌ها و برقرای مشوق‌ها و رعایت اصول آمایش سرزمینی محقق می‌شود و فاطمی امین جهت ایجاد توازن در منطقه برنامه‌های خوبی دارد.

 

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در پایان، اضافه کرد:

امیداوریم فاطمی امین به موضوع خودرو، معادن، فلزات و حوزه های کالاهای اساسی توجه ویژه‌ای داشته باشد. مردم در دوران کرونا گرفتار شدند و واحدهای تولیدی راکد است.

 

*** احسان ارکانی / مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

 

نماینده مردم نیشابور در مخالفت با سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت:

ما یکسال و نیم است که به مردم گفتیم دولتمردان مرد عمل نیستند و حامی رانتِ گروه و رفقای خود هستند.

آیا امروز که ورق برگشته است، گزینه‌های پیشنهادی موجود را در مقابل وزرای قبلی می‌بینید؟

امروز نشان دهید و اثبات کنید که مجلس انقلابی و در رأس امور است.

یکسال قبل به وزیر پیشنهادی صمت روحانی رأی اعتماد ندادیم، الان هم باید ببینیم آیا فاطمی امین کارآمدی اداره وزارت صمت را دارد؟

 

احسان ارکانی در ادامه با بیان اینکه امروز قیمت‌ خودرو و لوازم خانگی افزایش چشمگیری داشته است، بیان داشت:

فاطمی امین در برنامه‌های خود موضوعات مختلفی را مطرح کرده است که برخی از آنها دارای ابهام است. ضمانت اجرایی برخی طرح‌ها و برنامه‌های فاطمی امین مشخصی نیست.

 

نماینده مردم نیشابور در مجلس در پایان، اضافه کرد:

کجای انقلاب به ما مجوز داده که به یک وزیر ضعیف رأی اعتماد دهیم تا کسی از ما کدورت به دل نگیرد و تبدیل به وکیل‌الدوله شویم؟

 

*** احمد راستینه / موافق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

 

احمد راستینه به عنوان موافق فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:

رئیس جمهور آبرویش را به میدان آورد تا با سپردن امور اقتصادی به تیم جوان، دولت حزب‌اللهی را تشکیل دهد. امروز وظیفه ما نمایندگان ملت آن است که با اعتماد به این تیم جوان و نظارت مستقیم بر آنها حقوق ملت را مطالبه کنیم.

یکی از این جوانان دکتر فاطمی امین است که در سابقه او خارج کردن خودروهای فرسوده دیده می‌شود. سه نقطه قوت برنامه‌های وزیر پیشنهادی را می‌توان در رعایت چارچوب و اصول برنامه ریزی، انطباق کامل برنامه‌ها با وظایف وزارتخانه‌ها و تفکیک اقدامات و برنامه‌ها به دو دوره کوتاه مدت و میان مدت دید.

 

وی در ادامه افزود:

 با اشاره به ارزیابی برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت توسط معاونت نظارت گفت: متناسب سازی برنامه‌ها با واقعیت موجود، واقع‌گرایی با شرایط و امکانات و شفافیت در برنامه‌های فاطمی امین دیده می‌شود. فاطمی امین در گزارش خود از کلی‌گویی و اهداف غیرشفاف پرهیز کرده و خود را در مقابل ارزیابی نمایندگان قرار داده است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان، اضافه کرد:

تسلط در تبدیل راهبردها به برنامه‌های عملیاتی از نقاط قوت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت است او به درستی مسائل اقتصادی را شناخته و برای آن برنامه دارد. همه می‌دانیم که باید برای ثبات نرخ ارز، تنظیم بازار و کسری بودجه علاجی باشد وگرنه نمی‌توان به خوبی از حق مردم دفاع کرد.

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه