کد خبر:258226
پ
ستاری
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

رشد ۴۰ درصدی درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از رشد ۴۰ درصدی درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق خبر داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از رشد ۴۰ درصدی درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق خبر داد.

 

*** رونمایی از پمپ فشار قوی آب‌شیرین‌کن دریا

 

به گزارش پژواک، سورنا ستاری با حضور در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی از دستگاه ضد عفونی‌کننده سطوح و محیط بخار آب اکسیژنه پلاسمایی و پمپ فشار قوی آب‌شیرین‌کن دریا که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک فناوری ایران‌ساخت شده است رونمایی کرد و اظهار داشت:

برای اینکه شهری هوشمند و فناور داشته باشیم، زیرساخت‌های پارک فناوری به طور جدی باید تقویت شود و به هر میزان که استانداری، زیرساخت به زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی اختصاص دهد، آمادگی داریم که حمایت و تسهیلات لازم برای تجهیز این ساختمان‌ها را به منظور استقرار تیم‌های نوآور، شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌ها تخصیص دهیم.

در هر استان، ساختمان‌های بدون استفاده کم نیست و یک همت و تغییر در رویکردها می‌تواند این فضاهای مرده را به بستری برای زایش شرکت‌هایی دانش بنیان و خلاق می‌شود.

 

*** خلق محصولات دانش‌بنیان از ایده‌های نو

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در بازدید از کارخانه نوآوری مشهد نیز با اشاره نقش این کارخانه نوآوری در خلق محصولات دانش‌بنیان از ایده‌های نوآورانه، بیان کرد:

این کارخانه نوآوری میزبان تیم‌های خلاق و نوآوری خواهد بود که در دل آن، جوانان خلاق و نوآفرین بتوانند ایده‌هایشان را راهبری و هدایت کنند و در نهایت کسب و کاری را به راه بیندازند که ضمن حل مشکلی از جامعه، بتواند برای دیگر هم‌نسلان جوان، اشتغال زا و خالق ارزش افزوده باشد.

 

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم برای حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی فضای لازم فراهم شود، ادامه داد:

سازوکارهای حمایتی، در کنار تمامی فرآیندهایی که در حوزه تجاری سازی لازم است توسط کارخانه‌های نوآوری و خانه‌های خلاق پیگیری می‌شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در تمامی این فرآیند همراه تیم‌های خلاق و دانش‌بنیان خواهد بود.

 

ستاری با بیان اینکه رشد درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به سال مالی گذشته رشدی درخور توجه داشته است، تصریح کرد:

علیرغم وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات از جمله شیوع کرونا و شرایط تحریم، شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند راه پیشرفت را با قدرت و شتابی منحصر به فرد ادامه دهند.

دلیل این موضوع خلاقیت و نوآوری نهفته در ذات این نوع کسب‌وکارها است. شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق بر اساس ماهیت خود این توانمندی را دارند که در مسیرهای پرتلاطم و رقابت‌های نابرابر، از مشکلات و محدودیت‌ها پلی بسازند و راهشان را ادامه دهند.

 

*** روند روی جلوی دانش‌بنیان‌ها و صنایع خلاق

 

به گزارش پژواک، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان از رشد تخمینی ۴۰ درصدی درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق نسبت به سال ۹۸ گفت و اظهار داشت:

در سال جاری نیز رشد قابل توجهی را در درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد بودیم و این میزان با نهایی شدن اظهارنامه‌های مالی سالیانه قطعی می‌شود، اما آن‌چه که مسلم است این شرکت‌ها نسبت به سال گذشته خود روند صعودی را در درآمدزایی طی کرده‌اند.

رشد و بالندگی فعالان زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، فرآیندی درون‌زا است و به دست فعالان این زیست‌بوم اتفاق می‌افتد، دولت صرفاً باید نقش حمایتی و تسهیل‌گری را ایفا می‌کند زیرا این زیست‌بوم در صورت مراقبت و حمایت روند رشد و بلوغ خود را می‌پیماید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه