کد خبر:261174
پ
دانلود فایل های نامعتبر
رئیس پلیس فتا فارس:

هشدار درباره دانلود فایل‌های مذهبی

رئیس پلیس فتا فارس درباره سایت‌های نامعتبر در ارائه ادعیه، نواهای رمضان، اپلیکیشن‌های مذهبی و غیره هشدار داد.

رئیس پلیس فتا فارس درباره سایت‌های نامعتبر در ارائه ادعیه، نواهای رمضان، اپلیکیشن‌های مذهبی و غیره هشدار داد.

 

*** عدم دانلود فایل‌های مذهبی از سایت‌های نامعتبر

 

به گزارش پژواک، سرهنگ حشمت سلیمانی درباره سایت‌های نامعتبر در ارائه ادعیه، نواهای رمضان، اپلیکیشن‌های مذهبی و غیره هشدار داد و اظهار داشت:

به هیچ عنوان این نواها و ادعیه‌ها را از لینک‌های شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنید.

متاسفانه برخی از مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت‌های مختلف و به خصوص مناسبت‌های مذهبی به دنبال برانگیختن احساسات هموطنان و در نهایت سوءاستفاده از آنان هستند.

یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاهی برخی از آن‌ها آلوده به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی بوده و به محض دانلود به سیستم قربانی نفوذ می‌کنند.

بنابراین هموطنان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و در هنگام نصب این‌گونه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها از دادن مجوز دسترسی‌های مشکوک خودداری کنند.

 

*** اپلیکیشن‌ها و سایت‌های نامعتبر

 

به گزارش پژواک، رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان درخصوص اپلیکیشن‌ها و سایت‌های نامعتبر، بیان کرد:

برخی از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا برخی از مجوزها از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و… را به اپلیکیشن یا نرم‌افزار بدهند، لذا با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت این اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار ندارد، از این رو بهتر است از نصب این‌گونه نرم‌افزارها خودداری شود.

برخی دیگر از این سایت‌ها اقدام به دریافت وجه در قبال ارائه خدمات می‌کنند، خدماتی که یا ارائه نمی‌شود یا با هدف کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز صورت می‌گیرد.

کاربران در هنگام واریز وجه می‌بایست مراقب سایت‌های جعلی فیشینگ باشند.

لذا دقت در آدرس سایت بسیار مهم بوده و کاربران این نکته را مدنظر داشته باشند که تمامی سایت‌های معتبر و مهم در فرم ورود اطلاعات خود از پروتکل HTTPS استفاده می‌کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه