کد خبر:260117
پ
ارز دیجیتال
رئیس پلیس فتا تهران:

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با روش خرید و فروش ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتا تهران از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری پیرامون سرقت ارز دیجیتال به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

رئیس پلیس فتا تهران از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری پیرامون سرقت ارز دیجیتال به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

 

*** کلاهبرداری با روش خرید و فروش ارز دیجیتال

 

به گزارش پژواک، سرهنگ داود معظمی گودرزی از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری درخصوص سرقت ارز دیجیتال خبر داد و اظهار داشت:

با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس مبنی بر سرقت ارز دیجیتال از وی به ارزش تقریبی سه میلیارد و پانصد میلیون ریال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

شاکی در اظهارات خود عنوان داشت چند وقت پیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، آشنا شده است و متهم پس از جلب اعتماد وی به ایمیل شخصی و رمز عبور و حساب ارز دیجیتال قربانی دسترسی پیدا می‌کند.

کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پس از بررسی‌های همه جانبه و تلاش بی‌وقفه برای شناسایی مجرم با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی اطلاعاتی از مجرم به دست آوردند و سرانجام این شیاد اینترنتی شناسایی شد.

 

*** راه‌های مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری

 

به گزارش پژواک، رئیس پلیس فتا تهران در پایان با بیان اینکه متهم پس از انتقال به پلیس و مواجهه با شاکی به جرم خود اقرار کرده است، تصریح کرد:

این مجرم سایبری با هویتی جعلی و جلب اعتماد شاکی و با به دست آوردن اطلاعات شخصی حساب کاربری قربانی از وی کلاهبرداری کرده است.

ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این امر مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه