کد خبر:266717
پ
هکر
پژواک به نقل از واشنگتن پست گزارش می‌دهد:

حمله هکرهای روسی به یک شرکت بزرگ آمریکایی در حوزه کشاورزی

واشنگتن پست در گزارشی از حمله هکرهای روسی به یک شرکت بزرگ آمریکایی در حوزه کشاورزی خبر داد.

واشنگتن پست در گزارشی از حمله هکرهای روسی به یک شرکت بزرگ آمریکایی در حوزه کشاورزی خبر داد.

 

*** *** حمله هکرهای روسی به یک شرکت بزرگ آمریکایی

 

به گزارش پژواک، واشنگتن پست در گزارشی که به تازگی منتشر شده است، از حمله گروه هکرهای بلک ماتر (BlackMatter) که با گروه منحل شده دارک ساید (darkSide) و مقامات کشور روسیه در ارتباط هستند، به شرکت کشاورزی آمریکایی نیو کوپریتیو (NEW Cooperative) خبر داد.

بر اساس این گزارش، هکرها پس از بازکردن قفل شبکه کامپیوتری این شرکت (که بخشی از یک اتحادیه بزرگ کشاورزی است و محصولات ذرت و سویا را تأمین می کند) مبلغ ۵٫۹ میلیون دلار باج خواستند.

در صورت عدم پرداخت به موقع این مبلغ در روزهای آینده، هکرها تهدید به افزایش آن به ۱۱٫۸ میلیون دلار خواهند کرد.

 

مدیر این شرکت در این رابطه گفت:

متخصصان این شرکت، شبکه کامپیوتری خود را خاموش کرده‌اند تا نفوذ هکرها را خنثی کنند.

 

وی در ادامه، افزود:

شرکت تعاونی نیو کورپوریشن در حال حاضر با مقامات آمریکایی هماهنگ و در صدد رفع مشکل و شناسایی ردی از باجگیران و هکر هستند.

 

*** بلک ماتر چه گروهی است؟

 

گروه هکری بلک ماتر BlackMatter یک گروه هکر جدیدی است که چند ماه پیش در فضای مجازی ظاهر شد و احتمالا شامل اعضای سابق گروه های DarkSide و REvil می شود.

همه اعضای این گروه، روسی هستند زیرا به وب سایت های شرکت های روسی و کشورهای CIS و همچنین رایانه‌هایی که از الفبای سیریلیک استفاده می کنند، مرتبط هستند و به سایت‌های دارای این ویژگی حمله نمی‌کنند.

همچنین گروه هکری دارک ساید مدت کوتاهی پس از حمله به اپراتور آمریکایی (کلونیال پایپلاین) Colonial Pipeline و دریافت ۹۰ ملیون دلار باج در ماه مه سال جاری فعالیت های آن متوقف شد.

گروه رویل (REVIL) نیز از جمله گروه‌های حمله کننده به تولید کننده گوشت برزیل جی بی اس (JBS) در اواخر ماه مه گذشته بود و پس از آن حمله، فعالیت خود را متوقف کرد.

 

به گزارش پژواک، حملات هکری و جاسوسی سایبری خرابکاری های اینترنتی و …. یکی از روش‌های متداول توسط سرویس های ویژه و باجگیران خصوصی است و حتی بعضی از کارشناسان و شرکت‌های تولید کننده آنتی ویروس با این گروه‌ها همکاری و یا عضو آنها هستند!

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه