کد خبر:266952
پ
اختیاری
رئیس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش مجلس:

مجلس، قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را بروزرسانی می‌کند/ شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور نقش بسیار تاثیرگذاری دارند

رئیس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش مجلس از برنامه این نهاد برای بروزرسانی قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان  خبر داد.

رئیس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش مجلس از برنامه این نهاد برای بروزرسانی قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان  خبر داد.

 

*** تاثیرگذاری شرکت های دانش بنیان در اقتصاد

 

به گزارش پژواک، اسفندیار اختیاری در نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت:

در گزارش عملکردهای پارک ها تاثیرگذاری فعالیت های شرکت های دانش بنیان به کشور کمتر دیده می‌شود.

 

رئیس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بیان این ارزش ها باید در ارائه گزارش های پارک های علم و فناوری رنگ بیشتری بگیرد، بیان داشت:

تاثیرگذاری شرکت های دانش بنیان در اقتصاد ما و موارد خاصی که کشور دارد بسیار عمیق تر از آن چیزی است که ما می بینیم و می شنویم.

با وجود گذشت ۲۰ سال، نیاز است که پارک های علم و فناوری، بدنه های مختلف اجرایی کشور و حتی قانون‌گذاری و قضایی با فکر و ایده اقتصاد دانش بنیان آشنا شوند و به نظر می رسد که هنوز هم باید در این خصوص کار کرد.

باید هنوز هم در خصوص تأثیر گذاری شرکت های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری برای بدنه اجرایی باید صحبت شود.

 

*** قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان

 

وی در ادامه بیان داشت:

قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که هر روز با توجه به گذشت یک دهه هنوز هم بخشی از این قانون اجرایی نشده است چرا که آیین نامه اجرایی آن را باید دولت بنویسد تا نهادهای مختلف آن را قبول داشته باشند و آن را پیاده کنند.

 

اختیاری  در ادامه افزود:

در این دوره از مجلس سعی کردیم قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را به روز کنیم که دولت وقت موافق نبوده و هنوز نیز دولت فعلی موافقت خود را با این ایده و به روز کردن این قانون اعلام نکرده از این رو مجبور شدیم طرح را در قالب طرح به مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم.

 

***ارائه طرح در صحن علنی مجلس

 

به گزارش پژواک، رئیس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان، اظهار داشت:

امیدواریم دولت فعلی با حمایت رسمی خود، باعث شود این طرح تبدیل به لایحه شود تا بتوانیم از کل ظرفیت قانونگذاری برای این موضوع استفاده کنیم.

این طرح تا چند هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد؛ شور اول آن تصویب شده و شور دوم آن برای تصویب مطرح خواهد شد.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه