کد خبر:256923
پ
تفاهم نامه
پژواک گزارش می‌دهد:

صحا و دانشگاه آزاد در زمینه حمایت از شرکت‌های فناور همکاری می‌کنند

با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین صحا و دانشگاه آزاد اسلامی، فصل جدیدی از همکاری‌های بین این دو مجموعه درخصوص حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و رفع مشکلات نقدینگی آن‌ها آغاز شد.

با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین صحا و دانشگاه آزاد اسلامی، فصل جدیدی از همکاری‌های بین این دو مجموعه درخصوص حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و رفع مشکلات نقدینگی آن‌ها آغاز شد.

 

*** حمایت از شرکت‌های فناور

 

به گزارش پژواک، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تحصصی صندوق حمایت صنایع پیشرفته امضا شد.

شهیاد آبنار درباره مفاد این تفاهمنامه، اظهار کرد:

در قالب این تفاهم‌نامه، ارائه خدمات بین صندوق و دانشگاه آزاد در بخش‌های مختلف تسهیل خواهد شد.

با توجه به اینکه صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد مجموعه‌ای نوپا است، شرایط برای تعامل و هم افزایی با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مهیا است و با توجه به این که برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پس از تشکیل و بلوغ، تمایل به خروج از دانشگاه و پیوستن به صنعت دارند، ما می‌توانیم این فضا را برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی در ادامه افزود:

علاوه بر تسهیلات و ضمانت‌نامه، صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، ارزیابی طرح‌ها و خدمات کارشناسی را نیز در دستور کار دارد که این مهم از طریق بدنه توانمند در حوزه کارشناسی انجام می‌شود.

آبنار با بیان این‌که بدنه کارشناسی ما نیازمند برخی افراد و شرکت‌های توانمند است، تصریح کرد:

برای رفع این نیاز ما می‌توانیم از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد بهره بگیریم و در قالب این تفاهمنامه خدماتی به دانشگاه در حوزه ارزیابی و کارشناسی ارائه دهیم.

عضو هیئت مدیره صحا در پایان با ابراز خرسندی از تشکیل صندوق فناوری و پژوهش دانشگاه آزاد، اظهار ‌کرد:

می‌توان با تعریف و ایجاد خط کارگزاری برای صندوق در قالب قرارداد، شرکت‌های دانش‌بنیان را که عمده مشکل آن‌ها بحث نقدینگی است، تحت پوشش قرار داد.

 

*** ارزیابی طرح‌ها

 

مهدی فرنیان، عضو هیئت مدیره و مدیر اداری و مالی صحا نیز در این جلسه با اشاره به خدمات قابل ارائه این شرکت برای خدمت به مجموعه‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد:

در حوزه ارزیابی طرح‌ها می‌توان از ظرفیت نیروهای توانمند دانشگاه آزاد در بدنه کارشناسی طرح‌ها استفاده کرد و این آمادگی وجود دارد تا اساتید و نیروهای دانشگاه با صندوق وارد تعامل شوند.

 

*** ورود به نسل سوم کارآفرینی

 

دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز امضای تفاهم‌نامه همکاری را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار ‌داشت:

طی یک سال و نیم گذشته از راه‌اندازی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری این دانشگاه، بر این اعتقاد بوده و هستیم که دانشگاه‌ها باید وارد نسل سوم کارآفرینی شوند و با تعامل سازنده با مجموعه‌هایی مثل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته امیدواریم این مساله سرعت بیشتری به خود بگیرد.

 

*** پرداخت تسهیلات به ۵۷ شرکت

 

به گزارش پژواک، پیشتر مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا)، اعلام‌ کرده بود:

در ۹ ماهه سال جاری ۱ ‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب داشتیم که به ۵۷ شرکت پرداخت شده یا در مراحل پرداخت است.

شایان ذکر است، حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و ارائه خدمات کارشناسی، از جمله خدمات این صندوق است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه