کد خبر:257900
پ
گزارش جدید محققان سایبری:

جاسوس‌افزار صهیونیستی خبرنگاران الجزیره را هک کرد

طبق گزارش جدید محققان سایبری در کانادا خبرنگاران الجزیره با استفاده از جاسوس افزار هک شده‌اند، در این عملیات از یک جاسوس افزار رژیم صهیونیستی استفاده شده است.

طبق گزارش جدید محققان سایبری در کانادا خبرنگاران الجزیره با استفاده از جاسوس افزار هک شده‌اند، در این عملیات از یک جاسوس افزار رژیم صهیونیستی استفاده شده است.

*** هک خبرنگاران الجزیره با جاسوس‌افزار صهیونیستی

به گزارش پژواک، جاسوس افزاری متعلق به یک شرکت رژیم صهیونیستی برای هک ۳۶ خبرنگار شبکه الجزیره استفاده شده است. به گفته محققان امنیت سایبری به نظر می‌رسد این حمله سایبری به دستور عربستان سعودی و امارات متحده عربی انجام شده باشد.

محققان سیتی زن لب در دانشگاه تورنتو از کشف حمله‌ای خرابکارانه علیه یکی از رسانه‌ها خبر داده‌اند که مقر آن در قطر است.

گزارش عملیات هک خبرنگاران الجزیره که توسط برخی از برترین محققان نظارتی جهان نوشته شده، سوالاتی نگران کننده درباره ضعف‌های آیفون مطرح می‌کند. این در حالی است که اپل یکی از نقاط قوت دستگاه‌هایش را امنیت و تعهد به حفظ حریم شخصی افراد ذکر کرده است.

طبق پژوهش مذکور، محققان یک کد مخرب کشف کرده‌اند که مشتریان شرکت NSO Group رژیم صهیونیستی از آن برای هک آیفون‌هایی با سیستم عامل قدیمی تر از iOS۱۴ استفاده کرده‌اند.

این بدافزار صوت را از میکروفن آیفون ذخیره و محتوای تماسهای رمزگذاری شده را نیز استخراج می‌کند.

البته پیش از این نیز عربستان سعودی و امارات متحده عربی از جاسوس افزار شرکت NSO Group در حمله‌های سایبری دیگری نیز استفاده کرده بودند. حال آنکه شرکت رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند بدافزار مذکور فقط برای مشتریان دولتی ارائه شده تا تروریست‌ها و مجرمان را ردیابی کنند.

اما گزارش سیتی زن لب جدیدترین اتهامات در فهرست استفاده از این بدافزار برای نقض حقوق بشر است. به عنوان مثال از همین جاسوس افزار برای هدف گرفتن خبرنگاران در مراکش، مخالفان سیاسی در رواندا و سیاستمداران در اسپانیا استفاده شده است. در این موارد بدافزار مذکور با استفاده از واتس اپ افراد را هدف می‌گرفت.

 

*** حملات بدافزارها پیشرفته‌تر شده شده است

 

به گزارش پژواک، سیتی زن لب با توجه به حمله جدید معتقد است با در نظر گرفتن کشف نقطه ضعف جدید در آیفون‌ها در کنار گستره جاسوس افزار NSO Group در جهان، احتمالاً عملیات هک کشف شده فقط شامل بخش کوچکی از حملات سایبری کشف شده در کاربران آیفون است.

این حمله سایبری با استفاده از فناوری صفر کلیک انجام شده است.

این بدان معنا است که قربانیان بدون کلیک روی لینک حاوی بدافزار، هدف حمله قرار گرفته‌اند

. این روند نشان می‌دهد حملات پیشرفته‌تر شده و ردیابی آنها نیز سخت‌تر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه