کد خبر:261052
پ
وام
ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال؛

اختصاص وام حمایتی ۱۵۰ میلیون تومانی به تیم‌های فناور صنایع معدنی

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از اختصاص وام حمایتی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان به تیم‌های فناور صنایع معدنی خبر داد.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از اختصاص وام حمایتی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان به تیم‌های فناور صنایع معدنی خبر داد.

 

*** برگزاری نخستین رویداد هکاتون صنایع معدنی

 

به گزارش پژواک، در راستای تحول دیجیتال در ص‍نایع معدنی کشور و با هدف به کارگیری نوآوری‌ها در این صنعت، نخستین رویداد هکاتون ص‍نایع معدنی برگزار می‌شود.

این رویداد با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و با همکاری مرکز نوآوری توسعه اقتصاد دیجیتال ۲۷ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.

این رویداد فناورانه با هدف ایجاد زمینه ورود خلاقیت‌ها، دانش و استعدادها به صنعت معدن با حضور سیاستگذاران، شرکت‌های معتبر و متخصصان و گروه‌های استارت‌آپی فعال در این حوزه برگزار می‌شود و فرصتی خواهد بود تا از تخصص و توان شرکت‌ها و صاحبان ایده برای حل مشکلات واقعی صنعت معدن استفاده شود.

نوآوری واقعی در معدن و ص‍نایع معدنی زمانی رقم خواهد خورد که این صنعت سنتی خلاقیت، دانش و استعداد دیجیتال این نسل را پیدا، جذب و مورد بهره‌برداری قرار دهد. از این رو این رویداد در تلاش است تا سرآغازی برای تحول دیجیتال ص‍نایع معدنی باشد.

 

 

بیشتر بخوانید:

تعریف دو وظیفه مهم برای خبرگزاری صنایع از سوی وزیر صنعت / پیگیری محورهای بیاینه گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار دهید

 

 

*** محورهای رویداد هکاتون صنایع معدنی

 

به گزارش پژواک، محورهای آن نیز شامل توسعه استفاده از اینترنت اشیا، یادگیری ماشینی، واقعیت مجازی در معادن و ص‍نایع معدنی، توسعه و ایجاد نرم افزارها و سیستم‌های پردازش داده‌های معدنی آنلاین و آفلاین، توسعه فناوری‌های خودکارسازی و کنترل از راه دور در مدیریت بخش‌های مختلف معدنی و ص‍نایع معدنی و افزایش امنیت و بهبود کارایی نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع معدنی با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال می‌شود.

با توجه به ضرورت شکل‌گیری تیم‌های استارت‌آپی و جذب ایده، آموزش، شتابدهی و سرمایه‎‌گذاری روی تیم‌های مستعد، ثبت نام از تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه ممکن است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه