کد خبر:260863
پ
شهرداری
خبرگزاری صنایع گزارش می‌دهد:

تصویب طرح الزام شهرداری تهران به تدوین کارنامه ۴ ساله

طرح الزام شهرداری تهران به تدوین کارنامه چهار ساله که به پیشنهاد سخنگوی شورای شهر در صحن علنی شورا مطرح شد، با ۱۷ رای تصویب شد.

طرح الزام شهرداری تهران به تدوین کارنامه چهار ساله که به پیشنهاد سخنگوی شورای شهر در صحن علنی شورا مطرح شد، با ۱۷ رای تصویب شد.

 

*** تصویب طرح الزام شهرداری تهران 

 

به گزارش پژواک، طرح الزام شهرداری تهران به تدوین کارنامه چهار ساله که به پیشنهاد سخنگوی شورای شهر در صحن علنی شورا مطرح شد، با ۱۷ رای تصویب شد.

 

*** ضرورت تعیین صورت‌بندی مقایسه‌ای

 

سخنگوی شورای شهر تهران در جریان دویست و هشتاد و ششمین جلسه در این خصوص، اظهار کرد:

وظیفه و مسئولیت ما در مجموعه مدیریت شهری است که به مردم گزارش کنیم در شهریور ماه ۹۶ چه چیزی تحویل گرفتیم و در مرداد ماه ۱۴۰۰ چه چیزی تحویل خواهیم داد.

باید در چارچوب یک صورت‌بندی مقایسه‌ای، توضیح داده شود چه تحویل گرفته شده است و چه تحویل داده خواهد شد.

شورای پنجم بعد از یک دوره ۱۴ ساله مدیریت پیوسته یک جریان سیاسی و فکری و سیاست‌ها و جهت‌گیری‎های تقریباً یکسان، کار خود را آغاز کرد.

 

*** رویکردهای جاری باید تغییر پیدا کند

 

وی با بیان اینکه این تغییر ناشی از اراده و خواست مردم ایجاد شد، اظهار داشت:

رای مردم مبنی بر این بود که این رویکردهای جاری باید تغییر پیدا کند و شهر تهران به گونه‌ای دیگر اداره شود.
این تغییر و اراده در انتخاب اعضای شورا، برنامه‌ها و شعارهایی که داده بودند متبلور شد و به تبع آن،  اراده مردم در شورا ، شهرداری و رویکرد مدیریت شهری و برنامه و بودجه شهرداری حاکم شد.

اعطا در ادامه، افزود:

اعضای شورا در هفتمین جلسه دوره پنجم خود در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۶ طرح دوفوریتی را تصویب کردند که بر اساس آن شهرداری تهران به تهیه و ارائه گزارش و سند تحویل و تحول مدیریت شهری حداکثر ظرف ۱۰۰ روز، ملزم شد.

 

*** سند تحویل و تحول سال ۱۴۰۰

 

به گزارش پژواک، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه شهردار وقت گزارش متناظری را تهیه و به شورا ارائه کردند، گفت:

سند تحویل و تحول سال ۹۶ می‌گفت ما چه چیزی را تحویل گرفتیم و سند تحویل و تحول سال ۱۴۰۰ می گوید ما چه چیزی را تحویل خواهیم داد.

سند تحویل و تحول سال ۱۴۰۰ گزارش روتینی که جنبه تبلیغاتی دارد و روابط عمومی‌ها آن را تعیین می‌کنند نیست بلکه گزارش مستند و دیتا محور در حوزه های مختلف داری است که با صورت‌بندی مقایسه‌ای برای مخاطب قابل فهم باشد.

این سند توسط شهردار تهران در صحن شورا ارائه خواهد شد و قابلیت انتشار پیدا خواهد کرد.
در نهایت اعضای شورای شهر یا ۱۷ رای این طرح را تصویب کردند.

بر اساس ماده واحده این طرح، شهردار تهران موظف است گزارش و سند تحویل و تحول مدیریت شهری را با تاکید بر اطلاعات دقیق و قابل استناد مبتنی بر کارنامه مدیریت شهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران بر مبنای گزارش و صنعت تحویل و تحول سال ۹۶ و با صورت‌بندی مقایسه‌ای در حوزه های ماموریتی شهردار گزارش دهد.

اعضای شورا بر این اساس به پیروز حناچی شهردار تهران تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ فرصت دادند تا این سند را تهیه تنظیم و در صحن علنی شورای شهر قرائت کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صنایع
ارسال دیدگاه