کد خبر:257905
پ
خرید‌های اینترنتی
رئیس مرکز تشخیص پلیس فتا:

روش‌های ارتقاء امنیت خرید‌های اینترنتی

رئیس مرکز تشخیص پلیس فتا ضمن تشریح نحوه ارتقاء امنیت در خرید‌های اینترنتی از مردم خواست به شایعات و اطلاعات نادرست در فضای مجازی اعتنا نکنند

رئیس مرکز تشخیص پلیس فتا ضمن تشریح نحوه ارتقاء امنیت در خرید‌های اینترنتی از مردم خواست به شایعات و اطلاعات نادرست در فضای مجازی اعتنا نکنند

 

*** نحوه ارتقاء امنیت در خرید‌های اینترنتی

 

به گزارش پژواک، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ،اظهار کرد: تمام درگاه‌های بانکی با عبارت http شروع شده و به دامنه shaparak. ir»ختم می‌شوند، لذا همواره سعی کنید از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی Enamad خرید کنید.

رمز پویای خود را فعال کنید با این کار احتمال گرفتار شدن در دام سایت‌های فیشینگ بسیار کم خواهد شد، از صفحه کلید مجازی برای وارد کردن رمز‌های عبور خود استفاده کنید.

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به انتشار برخی اخبار نادرست و شایعات بی اساس در خصوص موضوعات و مباحث مختلف در فضای مجازی، تصریح کرد:

گسترش فضای مجازی علیرغم مزایایی که دارد، معایب فراوانی را نیز داراست که یکی از آن‌های افزایش اخبار غیر واقعی و دروغین است.

انتشار دهندگان این نوع از اخبار از طریق و اشکال مختلف از قبیل تحریف حقایق و اشتراک گذاری مطالب خلاف واقع در شبکه‌های اجتماعی در حال انجام اقدامات ناشایست خود هستند.

 

وی در ادامه، افزود:

افراد انتشار دهنده اینگونه اخبار کذب، متاسفانه هیچگونه تعهد اخلاقی نداشته و به راحتی اقدام به انتشار این اخبار می‌کنند.

اهداف را در فضای مجازی مشخص کنید و برای آن برنامه ریزی کنید، با بالا بردن اطلاعات خود در فضای مجازی از قربانی شدن در این فضا پیشگیری کنید و تعادل بین فضای حقیقی و مجازی را فراموش نکنید.

 

*** عدم توجه به شایعات و اطلاعات نادرست در فضای مجازی

 

به گزارش پژواک، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان با بیان اینکه شایعات را در فضای مجازی دست به دست نکنید و اخبار را از منابع ‌موثق دریافت کنید، تاکید کرد:

به هیچ عنوان به اخبار متفرقه‌ای که در فضای مجازی دست به دست منتقل می‌شوند و فاقد ارزش خبری است، اعتنا نکنید و اخبار حوزه‌های مختلف را از طریق رسانه‌ها و منابع رسمی خبری کشور پیگیری کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه