کد خبر:266405
پ
بازار سرمایهو بورس
کارشناس بازار سرمایه:

ترس فعلی سهامداران از روند اصلاحی بازار، طبیعی است/ اصلاح فعلی شاخص بورس موقتی است

کارشناس بازار سرمایه، ترس فعلی سهامداران از روند اصلاحی بازار، طبیعی است و نمی‌توان در کوتاه مدت خوش‌بینی برای سرمایه‌گذاری در این بازار را به سهامداران بازگرداند.

کارشناس بازار سرمایه، ترس فعلی سهامداران از روند اصلاحی بازار، طبیعی است و نمی‌توان در کوتاه مدت خوش‌بینی برای سرمایه‌گذاری در این بازار را به سهامداران بازگرداند.

 

*** ترس سهامدران از روند اصلاحی بازار سهام

 

به گزارش پژواک، علیرضا تاج‌بر به افت سه روز اخیر شاخص بورس و ترس سهامدران از روند اصلاحی بازار سهام اشاره کرد و اظهار داشت:

ترس فعلی سهامداران از روند اصلاحی بازار، طبیعی است و نمی‌توان در کوتاه مدت خوش‌بینی برای سرمایه‌گذاری در این بازار را به سهامداران بازگرداند.
 
وی با بیان اینکه با توجه به رشد حدود ۴۰ درصدی بازار در دو ماه اخیر، طبیعی است که اکنون شاخص بورس برای مدتی موقت وارد مدار اصلاحی شود، بیان داشت:
با توجه به وجود شرایط بنیادی در اقتصاد کشور، وضعیت حاکم در بازارهای موازی و نیز شرایط فعلی در بازار سهام خطر چندانی نمی‌تواند تا پایان سال جاری روند صعودی معاملات بورس را مختل کند.
 
تاج بر با تاکید بر اینکه در پیش گرفتن روند صعودی بازار نیازمند زمان‌های مختلف و انجام آن در مقاطع متفاوت است، اظهار داشت:
نباید انتظار داشت روند صعودی بازار با شتاب زیاد و به صورت ممتد ادامه داشته باشد، به طور حتم قرار گرفتن بازار بر مدار صعودی در بازه زمانی بلندمدت نیاز به اصلاح دارد.
 
 

*** اصلاح شاخص بورس، بهترین فرصت برای جابجایی سهام

 
 
کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه سهامداران در اصلاح بازار اقدام به جایجایی سهام خود در بازار می‌کنند، گفت:
در صورتی که روند صعودی بازار به صورت مداوم ادامه‌دار باشد، دیگر هیچ فرصت خریدی برای سهامداران ایجاد نمی‌شود؛ بنابراین فقط در زمان اصلاح بازار است که سهامداران تمایل به خرید سهام ارزنده بازار با قیمت‌های پایین‌تر خواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه اصلاح فعلی شاخص بورس موقتی است، خاطرنشان کرد:
به نظر می‌رسد که بازار به مرور و با انتشار گزارش ۶ ماه شرکت‌های صادرات محور و نیز تثبیت نرخ دلار به مرحله تعادل برسد و بعد از آن دوباره شاهد روند صعودی بازار خواهیم بود.
 
تاج بر با اشاره به اینکه بازار به زودی وارد مرحله تعادل می‌شود، گفت:
براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، از نیمه دوم شهریور ماه وضعیت تعادلی معاملات بورس به روند صعودی تبدیل خواهد شد و دوباره سهامداران در آن زمان قادر به کسب بازدهی معقولی از این بازار خواهند بود.
 
 

*** خطری تهدیدکننده معاملات بورس نیست

 
 
این کارشناس بازار سرمایه روند اصلاحی شاخص بورس را ناشی از رشد پرشتاب بازار در دو ماه اخیر طبیعی دانست و گفت:
در وضعیت فعلی هیچ خطری تهدیدکننده معاملات بورس نیست، همچنین سرمایه‌گذاران همسو با تورم حاکم در کشور باید سرمایه‌های خود را تبدیل به دارایی‌های مالی یا کالا کنند.
بازارهای موازی اکنون با ریسک مالیاتی همراه هستند و براساس صحبت‌های انجام شده قرار بر اعمال مالیات بر عایدی سرمایه در این بازارها است؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بهترین سپر در برابر تورم است.
اکنون شرکت‌هایی در بازار سرمایه حضور دارند که در حال صادرات هستند و درآمد آنها وابسته به دلار است که سهام این شرکت‌ها در بازار با اقبال مواجه خواهند شد.
 
 

*** توجه تیم اقتصادی دولت به بازار سرمایه

 
 
وی به تیم اقتصادی دولت سیزدهم و تاثیر تصمیمات آنها بر معاملات بازار سهام اشاره و بیان کرد:
مهمترین نکته این است که تیم اقتصادی دولت سیزدهم بارها در صحبت‌های خود اشاره به بازار سرمایه داشتند، این موضوع به عنوان اتفاقی مهم و بی‌سابقه تلقی می‌شود که به طور حتم بر روند بازار تاثیرگذار خواهد بود و می‌توان آن را به فال نیک گرفت.
دولت سیزدهم باید در اجرایی کردن اقدامات مدنظر خود توجه ویژه‌ای را به اعتماد سهامداران و نقش بازار سرمایه در اقتصاد ملی داشته باشد و بهتر است حساسیت‌ها نسبت به تصمیم‌گیری در بهبود وضعیت بازار افزایش پیدا کند.
 
 

*** سهام برتر بازار

 
 
به گزارش سروش، کارنشاس بازار سرمایه در پایان، به سهام برتر بازار تاکید کرد و گفت:
سهام شرکت‌هایی مانند فلزات اساسی، پتروشیمی، پالایشی و معدنی‌ها که درآمد آنها وابسته به دلار است به دلیل بلاتکلیف بودن موضوع برجام، نرخ فعلی دلار و قیمت‌های جهانی به عنوان بهترین مقصد برای سرمایه‌های مردم تلقی می‌شوند اما در صورت گشایش برجام، سهامی مانند گروه بانک‌ها و خودروسازی که در چند وقت اخیر از رشد بازار هم متنفع نشدند می‌توانند بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در بازار سهام باشند.

ایرنا

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه