کد خبر:264905
پ
ترامپ
پژواک گزارش می‌دهد:

ترامپ از فیس‌بوک، توییتر و گوگل شکایت کرد

دونالد ترامپ علیه توییتر، فیس‌بوک و توییتر و همچنین مدیران عامل این شرکت‌ها شکایت و آنها را به خاموش کردن غیرقانونی نقطه نظرات محافظه کارانه متهم کرد.

دونالد ترامپ علیه توییتر، فیس‌بوک و توییتر و همچنین مدیران عامل این شرکت‌ها شکایت و آنها را به خاموش کردن غیرقانونی نقطه نظرات محافظه کارانه متهم کرد.

 

*** شکایت در داداگاه در منطقه ای آمریکا

 

به گزارش پژواک، این شکایت‌ها که در دادگاه منطقه ای آمریکا در میامی تنظیم شده است، مدعی شده اند که این پلتفرمهای رسانه اجتماعی حق آزادی بیان که با نخستین متمم قانون اساسی آمریکا تضمین شده است را زیر پا گذاشته اند.

ترامپ به دنبال وضعیت شکایت گروهی برای این شکایتهاست یعنی می خواهد نماینده منافع کاربران دیگر توییتر، فیس بوک و یوتیوب گوگل باشد که ظاهرا به شکل غیرمنصفانه ای صدای آنها خاموش شده است.

وی در تنظیم این سه شکایت ادعاهای مشابهی علیه فیس بوک و مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت، توییتر و جک دورسی، مدیرعاملش و گوگل و ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت مطرح کرد.

حضور ترامپ در توییتر برای همیشه ممنوع شده و فیس بوک حداقل تا سال ۲۰۲۳ فعالیت ترامپ در این شبکه اجتماعی را معلق کرده است. یوتیوب هم تا زمانی که این شرکت تشخیص دهد ریسک خشونت کاهش پیدا کرده است، مانع از فعالیت ترامپ خواهد شد.

 

*** پیروزی تاریخی برای آزادی بیان

 

ترامپ در یک مصاحبه مطبوعاتی در زمین گلف خود در بدمینستر نیوجرسی بیان کرد:

ما به پیروزی تاریخی برای آزادی آمریکایی و همزمان آزادی بیان دست پیدا خواهیم کرد.

ترامپ بلندگوی رسانه اجتماعی خود را امسال و پس از این که شرکتهای فناوری وی را به نقض سیاستها علیه حمایت از خشونت متهم کردند، از دست داد. صدها حامی ترامپ در ششم ژانویه پس از سخنرانی ترامپ و تکرار ادعاهای واهی وی درباره تقلب انتخاباتی، به ساختمان کنگره آمریکا حمله بردند.

 

*** ستون فقرات اینترنت

 

به گزارش پژواک، در شکایت ترامپ از قاضی خواسته شده است بخش ۲۳۰ قانون نزاکت ارتباطات که ستون فقرات اینترنت نامیده می شود زیرا به وب سایتها در خصوص محتوای ارسال شده توسط کاربران مصونیت حقوقی می دهد را بی اعتبار اعلام کند.

ترامپ و سایرین به بخش ۲۳۰ حمله کرده و می گویند به شرکتهای اینترنتی بزرگ حمایت قانونی بیش از حدی داده و به آنها اجازه داده است از مسئولیت بابت اقداماتشان فرار کنند.

 

 

انتهای پیام///

 

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه