کد خبر:257104
پ
حسین-فلاحی
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

وزارت ارتباطات، تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم را تامین می‌کند

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مصوبه‌ای برای تامین تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم توسط وزارت ارتباطات خبر داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از مصوبه‌ای پیرامون تامین تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم توسط وزارت ارتباطات خبر داد.

 

*** تامین تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم

 

به گزارش پژواک، احمد حسین فلاحی در حاشیه جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد:

در این جلسه جزئیات طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس بررسی شد. با توجه به اینکه تاکید کمیسیون بر استفاده دانش آموزان از سیم‌کارت‌های دانش آموزی کنترل شده است باید آسیب‌های این حوزه را به حداقل رساند.

بر اساس مصوبه کمیسیون، وزارت ارتباطات مکلف به تأمین تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم از دسترسی به تجهیزات آموزشی با همکاری سایر دستگاه‌ها با استناد ماده ۶۹ قانون برنامه ششم و بند ج تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ شد، البته نظارت محتوایی در این قانون بر عهده سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش و نظارت فنی بر عهده مرکز ملی فضای مجازی کشور تعیین شده است.

 

*** تدریس زبان‌های محلی در مدارس و دانشگاه‌های کشور

 

به گزارش پژواک، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پایان پیرامون تدریس زبان‌های محلی در مدارس و دانشگاه‌های کشور، بیان کرد:

در این جلسه طرح اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران درباره تدریس زبان‌های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه‌های کشور نیز مورد بحث قرار گرفت و بررسی بیشتر آن به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه