کد خبر:262991
پ
بیوهکینگ
پژواک گزارش می‌دهد:

بیوهکینگ؛ شتاب بیشتر برای رسیدن به سلامت و طول عمر

بیوهکینگ یا بادی‌هکینگ، ایجاد تغییر در ساز و کار بدن برای بهبود بخشیدن کارکرد تن و ذهن است که منجر به سلامتی و افزایش طول عمر انسان نیز می‌شود.

بیوهکینگ یا بادی‌هکینگ، ایجاد تغییر در ساز و کار بدن برای بهبود بخشیدن کارکرد تن و ذهن است که منجر به سلامتی و افزایش طول عمر انسان نیز می‌شود.

 

*** بیوهکینگ یا بادی‌هکینگ چیست؟

 

به گزارش پژواک، ایجاد تغییر در ساز و کار بدن برای بهبود بخشیدن کارکرد تن و ذهن که به بیوهکینگ یا بادی‌هکینگ معروف شده در دُبی هم هوادارانی دارد.

افراد با رویکرد (خودت انجامش بده)، سبک زندگی‌شان را عوض می‌کنند تا سلامت‌شان را بهبود بخشند، و گاه تا مرز دستکاری ژنتیکی و نیز کارگذاشتن تراشه در بدن نیز پیش می‌روند که ممکن است خطراتی هم داشته باشد.

 

نصر الجعفری، مدیر بخش پزشکی و عضو مرکز بهداشت دی‌ان‌ای در دُبی در این خصوص، اظهار داشت:

بیوهکینگ اصطلاحی است که اخیرا برای بهبود عملکرد شناختی، حال ذهنی یا کارکرد بدنی به‌کار می‌رود یا درمورد افرادی استفاده می‌شود که می‌خواهند با به‌کار بستن شیوه‌هایی سالمتر و طولانی‌تر زندگی کنند.

این برای بسیاری شیوه‌ای ساده و آسان است تا تغییرات مؤثری در زندگی روزانه خود ایجاد کنند.

 

*** آیا واقعا می‌شود بدن را هک کرد؟

 

مدیر بخش پزشکی و عضو مرکز بهداشت دی‌ان‌ای در دُبی معتقد است که بسیاری از کارهایی که به این شیوه روی بدن انجام می‌شود توضیح فیزیکی و مکانیکی روشنی دارد، اما اینجا هم مثل هر زمینهٔ دیگری، خیلی‌ها چون شنیده‌اند کسی مطلبی را گفته، ناگهان دست‌به‌کار می‌شوند، بدون این که آن مطلب هیچگونه اساس علمی داشته باشد، اما اینها به این معنا هم نیست که این شیوه‌ها را نمی‌شود برای بهبود سلامت و شاخص‌های عملکردی و افزایش عمر به کار گرفت.

 

حرف بیوهکینگ در اساس چیز تازه‌ای نیست، خوب و سالم غذا بخورید، و به‌اندازهٔ کافی ورزش و استراحت کنید.

برای بسیاری تفاوت در این بوده که بیوهکرها با تغییرات ساده در همین کارها تفاوت اساسی ایجاد کرده‌اند.

 

عاصم جانجوا، بنیانگزار شرکت مامو اند بیوهکر در این خصوص با اشاره به این که بیوهکینگ برای بسیاری اساسا به معنای عملکرد بهتر و کارآمدی بیشتر است، اظهار داشت:

منِ نوعی، به‌ خصوص در سالهای سلامت و فعالیت اینها را می‌خواهم.

نمی‌دانم بعد چه می‌شود اما دست‌کم الان سالم و فعالم، و توان کار و دویدن و ورزش دارم.

 

*** اصل اساسی؛ شناخت کارکرد تن و ذهن

 

خیلی‌ها می‌گویند اگر از بیوهکینگ نتیجه گرفته‌اند به‌خاطر آگاهی‌هایی بوده که درباره کارکرد تن‌شان پیدا کرده‌اند.

بر اساس اظهارات بنیانگزار شرکت مامو اند بیوهکر، انجمن‌های زیادی برای آشنایی با بیوهکینگ و مکمل‌های درمانی و غذایی هست و این خوب است، اما اینها برای من حکم مرحله سوم و آخر بیوهکینگ را دارد و مرحله اول واقعا داشتن رژیم غذایی درست و خوردن غذای خوب است.

مرحله دوم نیز فعالیت بدنی خوب است و اینها تمرکز کار را روی خود شما می‌گذارد، و این فکر را دور می‌کند که خوردن فلان قرص و مکمل جادویی برایتان خوب است و پیشرفت می‌کنید.

 

همچنین از شیوه‌های مختلفی در بیوهکینگ استفاده می‌شود از روزه‌ گرفتن موقتی تا زیرنظر گرفتن علائم بدن و همچنین خوردن قارچ به جای قهوه است.

 

بنی پاریهار، بنیانگزار و مدیر شرکت کریو هلت نیز در این خصوص معتقد است که ما از سرما برای خواص درمانی‌اش استفاده می‌کنیم، چون فواید بسیاری دارد، به‌خصوص در کاستن از التهاب‌ها و همچنین در زمینه‌های دیگری نظیر افزایش توان حرکتی، تولید پروتئین مفید کُلاژن و همچنین بهبود کلی سلامت.

 

*** بسیاری از ما خواسته و ناخواسته وارد بیوهکینگ شده‌ایم

 

به گزارش پژواک، شایان ذکر است، در پایان می‌توان گفت که بسیاری از ما، با سنجش خواب و تغذیه و فعالیت بدنی‌مان خواسته و ناخواسته وارد بیوهکینگ شده‌ایم، اما دانشمندان می‌گویند برای کسانی که می‌خواهند از این هم جلوتر بروند پاداش و ریسک بیشتری در کار است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه