کد خبر:257523
پ
سخنگوی قوه قضاییه
سخنگوی قوه قضاییه:

به‌دنبال مسدودسازی فضای مجازی و پیام رسان‌های اجتماعی نیستیم

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد در دوره تغییر مدیریت، این قوه هیچ رسانه یا خبرگزاری یا پیام‌رسانی را مسدود نکرده است و به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و هیچ یک از پیام‌رسان‌های اجتماعی نیست.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد در دوره تغییر مدیریت، این قوه هیچ رسانه یا خبرگزاری یا پیام‌رسانی را مسدود نکرده است و به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و هیچ یک از پیام‌رسان‌های اجتماعی نیست.

 

*** مسدودسازی فضای مجازی و پیام رسان‌های اجتماعی

 

غلامحسین اسماعیلی در سی و هشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در ۷ بهمن برگزار شد، اظهار داشت:

فضای مجازی باید برخوردار از سلامت باشد و دین در این فضا نباید رها شود تا به جولانگاه مفسدان و تبهکاران مبدل شود.

قوه قضاییه در دوره تحول هیچ رسانه یا خبرگزاری یا پیام‌رسانی را مسدود نکرده است و به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و هیچ یک از پیام‌رسان‌های اجتماعی نیست.

در شرایط جنگ اقتصادی کسب و کار باید سالم باشد و فضای مجازی اولا متعلق به شهروندان آن جامعه است و ثانیا در زمره حقوق عامه به حساب می‌آید و ثالثا جزو محدوده قلمرو حکمرانی کشور است و رابعا نیازمند ساماندهی و مدیریت و بومی سازی است و در اغلب کشور‌ها متناسب با فرهنگ ارزش‌ها و سیاست‌های خودشان ضوابطی برای استفاده از دین فضا اجرا شده است.

 

وی در ادامه، بیان کرد:

احضار یکی از افراد دولتی منظور او احضار محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به دادسرا است با توجه به رسانه‌ای شدن این موضوع باید مواردی را بگویم آنچه دادستانی در این پرونده تعقیب می‌کند در راستای حقوق مردم برای استفاده سالم از فضای مجازی و رسیدگی به شکایت مردم و سازمان‌های مردم نهاد مبتنی بر نگرانی شدید از وضعیت شیوع اعمال مجرمانه است. تبلیغ مواردی چون خودکشی، مواد مخدر و اعمال نادرست دیگری در این فضا بیداد می‌کند.

 

*** معایب فضای مجازی

 

سخنگوی قوه قضاییه در پایان پیرامون معایب فضای مجازی، بیان داشت:

در کنار مزایای فراوان فضای مجازی، ویروس‌هایی به مراتب بدتر از کرونا در آن وجود دارد مصادیق مجرمانه‌ای مانند خرید و فروش سلاح، کلاهبردار شبکه ای، به ویژه در نسل جوان و نوجوان در این فضا بیداد می‌کند که به هیچ عنوان قابل پذیرش و توجیه نیست.

اقداماتی که برخی از مقامات قضایی مطرح کرده اند همگی ناظر به ساماندهی، مدیریت و پالای این فضا از مصادیق مجرمانه است نه انسداد فضای مجازی.

مسئولان فضای مجازی باید نسبت به مدیریت، بومی سازی و پالایش این فضا اقدام جدی‌تری داشته باشند.

جهرمی به جز اقدامات خود در این زمینه‌ها، متهم به موارد دیگری هم است که بعدا به آن رسیدگی خواهد شد.

آنها باید نسبت به قصور خود پاسخگو باشند، وظیفه دادستانی رسیدگی به ترک فعل‌ها برابر ضوابط است و البته درباره شخص مورد نظر موارد دیگری مطرح است که در آینده رسیدگی می‌شود تا متوجه شویم فرد مقصر است یا خیر. درخواست ما این است که مقابله با تخلف را مخالفت با مردم قرار دهند دوران وارونه نمایی‌ها گذشته است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه