کد خبر:263312
پ
جف بزوس
پژواک گزارش می‌دهد:

بنیانگذار آمازون به فضا سفر می‌کند

جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون قصد دارد در تابستان سال جاری با اولین فضاپیمای مسافرتی شرکت خود به نام بلو اوریجین به فضا سفر کتد.

جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون قصد دارد در تابستان سال جاری با اولین فضاپیمای مسافرتی شرکت خود به نام بلو اوریجین به فضا سفر کتد.

 

*** برادران بزوس به فضا می‌روند

 

به گزارش پژواک، بر اساس اعلام شرکت بلو اوریجین، بزوس که یکی از ثروتمندترین افراد جهان است به همراه برادرش مارک بزوس ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) با اولین پرواز توریستی نیو شیپرد (New Shepard) به فض‍ا می‌روند.

مزایده این پرواز ف‍ضایی ماه گذشته میلادی آغاز شد و ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) پایان می‌یابد.

شرکت بلو اوریجین تاکید کرد که پیشنهاد خرید صندلی در فضاپیمای نیو شیپرد در روز گذشته حدود ۳ میلیون دلار بود و حدود ۶ هزار شرکت کننده از ۱۴۳ کشور جهان در این مزایده شرکت داشتند.

 

جف بزوس روز دوشنبه در صفحه شخصی خود پیرامون این سفر، نوشت:

آرزوی سفر به ف‍ضا را از پنج سالگی داشتم.

در ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) با برادرم به فضا می‌روم.

بزرگ‌ترین ماجراجویی با بهترین دوستم.

 

*** جزئیات پرواز فضایی بلو اوریجین

 

به گزارش پژواک، مبلغ پیشنهادی برنده این مزایده به باشگاه Blue Origin’s for the Future اهدا می‌شود که ماموریت آن‌ها الهام بخشیدن به نسل‌های آینده برای ادامه کار در علوم، فنآوری، مهندسی و ریاضیات و پیشبرد آینده زندگی در ف‍ضا است.

پرواز ۲۰ ژوئیه از فرودگاه فضایی بلو اوریجین در نزدیکی ون هورن در ایالت تگزاس در حدود ۱۲۰ مایلی جنوب شرقی ال پاسو (El Paso) آغاز می‌شود.

هرکس که به پرواز می‌رود باید شرایط جسمی خاصی را داشته باشد، وزنی بین ۱۱۰ تا ۲۲۳ پوند ( ۴۹.۸۹ و ۱۰۱.۱۵ کیلوگرم) و قدی بین ۵ تا ۶ فوت ( یک متر و ۵۲ سانتی متر و یک متر و ۸۲ سانتی متر) داشته باشد.

آنها همچنین باید بتوانند تا ۳ برابر نیروی جاذبه در هنگام صعود و ۵.۵ Gs در هنگام فرود مقاومت کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه