کد خبر:257513
پ
uwljl3xhmng5
پژواک گزارش می‌دهد:

بازی‌های آفلاین موبایل که بدون اینترنت باید تجربه‌شان کنید

بازی آفلاین را دانلود می‌کنیم که بدون دغدغه حجم و آنتن‌دهی اینترنت، هر وقت که خواستیم به سراغش برویم.

بازی آفلاین را دانلود می‌کنیم که بدون دغدغه حجم و آنتن‌دهی اینترنت، هر وقت که خواستیم به سراغش برویم.

 

*** بازی‌های اندروید و iOS آفلاینی که سرگرم‌کننده هستند 

 

به گزارش پژواک، احتمالا با دیدن تیتر مطلب سؤالی برایتان پیش آمده: چرا اصلا برای تجربه یک بازی بدون اینترنت باید آنلاین شد که حالا بخواهیم آفلاین هم بشویم؟ از اسمش مشخص است دیگر، بازی آفلاین. دانلودش می‌کنیم که بدون دغدغه حجم و آنتن دهی اینترنت، هر وقت که خواستیم به سراغش برویم.

نه، منظورمان این نیست. بعضی وقت‌ها اینترنت را روشن می‌گذارید و همزمان به سراغ یکی از بازی‌های گوشی می‌روید. منظورمان این لحظه‌هاست. یعنی وقتی که اینترنت روشن است، یک بازی آفلاین گوشی را اجرا می‌کنید و همین که می‌خواهید از بازی لذت ببرید، تبلیغات هر چند ثانیه یک بار پیدا می‌شوند و در نقش مهمانی نخواسته نمی‌گذارند تا بهترین تجربه را داشته باشید.

بازی‌های آفلاین زیادی از این فرمول پیروی می‌کنند، به‌خصوص ساخته‌های رکوردی و آرکیدی که چند وقتی است گوگل پلی را به تسخیر درآورده‌اند و سازنده هم که می‌بیند اینقدر بازی‌هایش موفق است از آن‌ها به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی استفاده می‌کند.

امروز به سراغ چندتا از گزینه‌های خوب همین دسته رفته‌ایم.

چند بازی بدون اینترنت که بدون اینترنت هم باید باقی بمانند، بازی‌های اندروید و iOS آفلاینی که سرگرم‌کننده هستند ولی اگر هنگام تجربه‌شان نت را روشن کنید احتمالا به خاطر نمایش زیاد آن لذت اصلی را نبرید.

 

 

 

*** بازی‌های Satisfying 

 

معرفی بازی‌ها را با یکی از ترندهایِ عجیبِ بازار شروع کنیم، بازی‌های اصطلاحا Satisfying که ترجمه تحت الفظیش می‌شود «رضایت بخش». در این سبک، بازی‌ها آن‌قدرها دوام طولانی ندارند و شاید خیلی زود آن روی خسته کننده خود را نشان بدهند ولی نکته اینجاست در همان چند دقیقه‌ای که تجربه‌شان می‌کنید آن‌قدر حس و حال خوبی می‌دهند که در پایان با خودتان می‌گویید ارزشش را داشت.

احتمالا نمونه ملموس‌ترش این کلیپ‌های اینستاگرام باشند، همان‌هایی که یک نفر چاقو به دست به جان صابون می‌افتد یا هر چه دم دستش می‌رسد را زیر دستگاه پرس می‌گذارد. هسته اصلی گیم پلی Soap Cutting و Perfect Ironing از جنس همین کلیپ‌ها است. در اولی یک صابون را ریز ریز می‌کنید و در دومی هم باید اتو بزنید. همین!

 

 

چیزی که این دو بازی را به آن مرحله «رضایت بخش» تبدیل کرده، ترکیب ایده‌هایشان با افکت‌های صوتی، لرزش صفحه نمایش و کمی هم گرافیک است. همین که چاقو را تکان می‌دهید صدای بریدن پخش می‌شود، تکه‌های صابون یکی یکی می‌افتند و همزمان که این اتفاق می‌افتد لرزشی را احساس می‌کنید که در نهایت حس خوبی می‌دهد.

Perfect Ironing هم به همین شکل و حتی به‌خاطر المان‌های صوتی و بصری جذاب‌تر، بهتر از Soap Cutting توانسته آن حسی که دنبالش بوده را به وجود بیاورد. انتظار زیادی نباید داشت، چه بسا همانطور که گفتم این سبک بازی‌ها آن‌قدرها تاریخ مصرف طولانی ندارند اما به عنوان دو بازی بدون اینترنت اندروید و iOS که باید بدون اینترنت باقی بمانند، تجربه‌شان خالی از لطف نیست.

 

*** Polysphere

 

 

چه‌قدر یک بازی می‌تواند دوست داشتنی باشد و چه‌قدر تبلیغات روی تجربه نهایی یک اثر تاثیرگذار است. در واقع Polysphere از بهترین مثال‌هایی است که نشان می‌دهد تبلیغات چگونه می‌تواند عنوانی فوق‌العاده را از جذابیت بیاندازد. Polysphere تمام ارکان لازم برای اینکه آرامش بخش باشد را دارد اما اگر آنلاین باشید، تبلیغات گاه و بی‌گاهش مانع این می‌شوند تا بازی به چنین هدفی برسد.

در تمام مرحله‌های Polysphere قطعه‌های مختلف یک شکل پراکنده شده‌اند و تنها وظیفه بازیکن این است تا با حرکت ۳۶۰ درجه، کاری کند که این قطعه‌ها کنار یکدیگر قرار بگیرند و شکلی منطقی به خودشان بگیرد. برای این کار هم کافیست انگشت‌تان را روی صفحه حرکت دهید تا قطعه‌ها بچرخند و در نهایت به طرح خواسته شده بازی برسید.

 

*** Johnny Trigger

 

 

تا آن موقع که My Friend Pedro به تلفن‌های هوشمند بیاد (بیایید امیدوار باشیم یک روزی این اتفاق می‌افتد)، می‌توانیم لقب ماتریکس/جان ویک گوشی را به همین Johnny Trigger بدهیم. بازی صحنه آهسته ندارد که دارد، حرکات آکروباتیک ندارد که دارد، اسلحه‌های فراوان ندارد که دارد.

خلاصه یک اکشن هیجان انگیز است که به‌خاطر طراحی مراحل تکراری‌اش احتمالا خیلی روی گوشی‌تان ماندگار نخواهد بود ولی همچنان ایده‌های جذابی دارد. در بازی شخصیت اصلی خودش حرکت می‌کند و حرکات آکروباتیک را انجام می‌دهد. بنابراین فقط کافیست وقتی نشانه‌گیر اسلحه روی دشمنان افتاد کلیک کرده و شلیک کنید. در این بین اگر تیرتان خطا برود، می‌بازید.

 

*** Helix Jump

 

 

شگفتی اصلی ۲۰۱۸ پابجی موبایل بود ولی اگر بخواهیم یک دیپلم افتخار هم این وسط به یک بازی دیگر بدهیم، Helix Jump در رتبه بعد این لیاقت را دارد تا یکی از شگفتی‌سازهای دو سال پیش لقب بگیرد. بازی به طرز عجیبی فراگیر شد و زمینه ساز محبوبیت بیشتر آثار استودیوی VOODOO را فراهم کرد.

در نتیجه همین محبوبیت حالا Helix Jump در زمینه نمایش تبلیغات تنه به تنه بعضی شبکه‌های تلویزیونی می‌زند که بین تبلیغات‌شان کمی هم فیلم پخش می‌کنند. در این بازی بدون اینترنت کنترل یک توپ رنگی را دارید و باید آن را از ساختمان بلندی به پایین بیاورید، بدون آنکه به خط‌های رنگی برخورد کنید.

 

*** Tomb Of The Mask Color

 

 

 

وقتی یکی از بهترین بازی‌های موبایل می‌افتد دست یکی از آژانس‌های تبلیغاتی موبایل، نتیجه‌اش می‌شود همین. البته تا وقتی که VOODOO هست لقب «آژانس تبلیغاتی» برای Playgendary زیاده روی به‌حساب می‌آید اما مشکل نمایش زیاد تبلیغات تقریبا پایه ثابت بازی‌های این استودیو است و بازی بدون اینترنت Tomb Of The Mask Color از این قاعده مستثنی نیست.

Tomb Of The Mask Color را می‌شود نسخه رنگارنگ‌تر قسمت قبلی نامید. در هر مرحله از بازی وارد یک مقبره می‌شوید و تنها کاری که باید انجام بدهید این است که تمام محیط آن را رنگی کنید؛ با هر حرکت شخصیت اصلی مسیر پشت سرش را رنگی می‌کند و البته به‌خاطر محدودیت‌های درستی که سیستم کنترل این بازی بدون اینترنت دارد، این کار آن‌قدرها ساده نخواهد بود.

 

*** Beat Fire

 

 

این بازی هر دو بار که می‌بازید یک تبلیغ نمایش می‌دهد و تبلیغ پایین صفحه در بعضی قسمت‌ها همیشه حضور دارد اما تبلیغاتش برخلاف بقیه بازی‌های لیست خیلی اذیت نمی‌کند. با این حال خود بازی آن‌قدر دوست داشتنی است که نمی‌شود از کنارش گذشت و به همین خاطر کمی سخت‌گیری کردم.

در Beat Fire یک تفنگ به دست دارید و باید به اجسامی که به سمت پایین سقوط می‌کنند، شلیک کنید. با هر شلیک افکت صوتی متناسب با موسیقی پخش می‌شود و اینکه بازی را عنوانی دوست داشتنی نامیدم، به‌خاطر این ویژگی و ترکیبش با گرافیک رنگارنگ، ویبره کم صفحه هنگام ضربه و سینک درست افکت‌های صوتی و موسیقی است که همگی با هم یک تجربه کاملا گیرا ارائه داده‌اند.

 

*** Urban Legends – Survival

 

 

بازی Urban Legends – Survival چهارمین ساخته‌ی استودیوی Ashim Shakya است که در آن بازیکنان باید برای زنده ماندن تقلا کنند. داستان این بازی ترکیبی از یک شهر روح‌زده است با فضای علمی‌تخیلی فیلم‌های ماتریکسی و بر خلاف تصور عموم از بازی‌های آفلاین گیم‌پلی خوب و گرافیک مناسبی دارد که کاملا شما را با خود در این فضا همراه می‌کند تا بتوانید داستان بازی را با پنهان شدن در سایه‌ها و دور از چشم روح‌های خبیث جلو ببرید.

 

*** Paragon: InfinityWave

 

 

از جنگیدن با آدم‌ها و زامبی‌ها خسته شده‌اید؟‌ بازی Paragon: InfinityWave حریف‌های جدید و البته قدری برایتان دارد و آمده است تا مهارت شما را در تیراندازی بسنجد. بازی بر پایه‌ی تعداد کیل‌ها جلو می‌رود بنابراین هرچقدر هیولاهای بیشتری را بکشید اعتبار بیشتری هم به دست می‌آورید که بعدا برای ارتقا‌ی اسلحه‌ها و کاراکتر به دردتان می‌خورند و می‌توانید مولفه‌های مختلفی مثل سرعت، سطح سلامتی و… را در کاراکتر بهبود بدهید.

 

*** No Guns

 

 

بازی No Guns یک بازی اکشن است که شما را در برابر دشمنان متعدد قرار می‌دهد و توانایی مبارزه شما را در برابر دسته‌ی زامبی‌ها می‌سنجد. محیط بازی به شکل جزیره‌های معلق در هوا طراحی شده که می‌توانید از یک جزیره به جزیره‌ی دیگر فرار کنید البته دشمنان هم پشت سرتان می‌آیند اما اگر بخواهید علاوه بر اسلحه از نارنجک هم استفاده کنید این فاصله کاملا به کارتان می‌آید. نکته‌ای که باید درباره‌ی بازی بدانید این است که دشمنان هم مجهز به نارنجک هستند و باید حواستان باشد که درمواقع لازم با استفاده از سپر دفاعی خودتان را نجات بدهید.

 

*** Offroad PRO

 

 

اگر طرفدار بازی‌های آفرود هستید، بازی Offroad PROهمان چیزی است که به دنبالش می‌گردید؛ یک بازی  آفرود آفلاین با گزینه‌های شخصی‌سازی متنوع و زاویه دیدهای کامل این بازی دقیقا به آفرود اختصاص دارد. ماشین‌های ۴x4 و تنظیماتی مثل قابلیت تنظیم تعلیق اتومبیل‌ها گواهی بر این قضیه است اما این به این معنی نیست که اگر آفرودباز نباشید نتوانید از بازی لذت ببرید زیرا گرافیک مناسب، گیم‌پلی روان و مجموعه‌ی کامل ماشین‌های این بازی م‌تواند هر کسی را به خودش علاقه‌مند کند.

 

*** Dead Cells

 

 

بالاخره نوبت به بازی Dead Cells می‌رسد که برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازی سال هم شده‌است و البته با در نظر گرفتن تنوع مهارت‌ها، سلاح‌ها و هیولاها و هم‌چنین محیط گسترده‌ی قلعه که بازی در آن اتفاق می‌افتد علت این انتخاب کاملا برای ما مشخص می‌شود. در این بازی شما در نقش کاراکتری قرار می‌گیرید که باید قلعه را زیرپا بگذارد و راز آن را کشف کند و البته دشمنانش را هم از سر راه بردارد.

 

*** Pascal’s Wager‏

 

 

به گزارش پژواک، بازی نقش آفرینی Pascal’s Wager‏ بدون شک یکی از بهترین تجربه‌های آفلاین روی موبایل است که داستان فانتزی جذابی هم دارد که در طی آن قرار است بشریت را از دست تاریکی که به آن گرفتار شده است نجات بدهید و در این راه باید سرزمین‌هایی که روی نقشه وجود دارند را بگردید و دشمنان و هیولاهایی که سر راهتان هستند از بین ببرید. البته قضیه همیشه هم ساده نیست و باس فایت‌های جذابی هم پیش رویتان خواهد بود. موسیقی پس زمینه‌ی بازی بسیار با کیفیت است و تجربه‌ی بازیکن را چند پله ارتقا می‌دهد بنابراین پیشنهاد می‌کنم با هندزفری به سراغ بازی بروید.

 

 

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه