کد خبر:267344
پ
Gx8v594gtXUnDz38W7oCfi
پژواک گزارش می‌دهد:

بازگشت موفقیت آمیز فضانوردان ماموریت «کرو-۲» اسپیس ایکس و ناسا به زمین

چهار فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی ۰۷:۰۳ صبح امروز با کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس به زمین برگشتند و در خلیج مکزیکو در ساحل «پنساکولا» فرود آمدند.

چهار فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی ۰۷:۰۳ صبح امروز با کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس به زمین برگشتند و در خلیج مکزیکو در ساحل «پنساکولا» فرود آمدند.

 

*** بازگشت موفقیت آمیز فضانوردان ماموریت «کرو-۲» اسپیس ایکس و ناسا به زمین 

 

به گزارش پژواک، چهار فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی ۰۷:۰۳ صبح امروز با کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس به زمین برگشتند و در خلیج مکزیکو در ساحل «پنساکولا» فرود آمدند.

آن‌ها با ماموریت «کرو-۲» بیش از شش ماه پیش به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) رفته بودند و بازگشت‌شان حالا شرایط ارسال سومین گروه از فضانوردان به ISS را ممکن می‌کند.

کپسول کرو دراگون شامل دو فضانورد ناسا به نام‌های «شین کیمبرو» و «مگان مک‌آرتور»، یک فضانورد ژاپنی به نام «آکیهیکو هوشیده» و یک فضانورد فرانسوی به نام «توماس پسکت» از سازمان فضایی اروپا بود.

آن‌ها سوم اردیبهشت با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس از زمین خارج شدند و بخشی از ماموریت کرو-۲ بودند.

ماموریت کرو-۲ سومین ماموریت موفق اسپیس ایکس در ارسال فضانورد به ایستگاه فضایی و بازگرداندن آن‌ها به زمین بود.

این شرکت از طریق برنامه‌ای به نام «کرو کامرشال» با ناسا قرارداد دارد تا فضانوردان این سازمان و شرکای آن‌ها را به ایستگاه فضایی ارسال کند.

اسپیس ایکس اولین بار در ماه مه ۲۰۲۰ دو فضانورد را به ISS فرستاد تا توانمندی‌های خود را ثابت کند.

سپس ماموریت کرو-۱ در ماه نوامبر ۲۰۲۰ انجام شد و چهار فضانورد به مدت شش ماه به ایستگاه فضایی رفتند.

حالا پس از کرو-۲ نوبت به کرو-۳ می‌رسد که قرار است فردا زمین را ترک کند. این ماموریت شامل چهار فضانورد به نام‌های «راجا چاری»، «توماس مارشبرن»، «کایلا بارون» و «ماتیاس ماورر» است. آن‌ها جانشین چهار فضانوردی می‌شوند که به‌تازگی به زمین برگشته‌اند و ماموریتی شش ماهه را دنبال می‌کنند.

برنامه اولیه ناسا این بود که کرو-۳ را پیش از بازگشت کرو-۲ به ISS بفرستد.

ولی تاخیرهایی که در برنامه پرتاب کرو-۳ پیش آمد، باعث تغییر برنامه این سازمان شد. ناسا در حال حاضر یک فضانورد در ایستگاه فضایی دارد که در ماه آوریل با موشک سایوز روسی زمین را ترک کرده بود و تا مارس ۲۰۲۲ در ISS باقی خواهد ماند.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه