کد خبر:261502
پ
علوم شناختی
صندوق علمی مشترک راه ابریشم:

فراخوان برگزاری کارگاه‌های علمی مشترک ایران و چین در علوم شناختی

صندوق علمی مشترک راه ابریشم برای برگزاری کارگاه‌های علمی مشترک ایران و چین در علوم شناختی فراخوان منتشر کرد.

صندوق علمی مشترک راه ابریشم برای برگزاری کارگاه‌های علمی مشترک ایران و چین در علوم شناختی فراخوان منتشر کرد.

 

*** توسعه فعالیت‌های علمی در حوزه علوم شناختی

 

به گزارش پژواک، صندوق علمی مشترک راه ابریشم در ششمین فراخوان خود از توسعه فعالیت‌های علمی میان محققان کشورمان و کشور چین در قالب برگزاری کارگاه‌های علمی مشترک در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی حمایت می‌کند.

این فراخوان در راستای همکاری میان پژوهشگران دو کشور و با مشارکت آکادمی علوم چین و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور صورت می‌گیرد.

پژوهشگران و محققان ایرانی علاقه‌مند به ویژه دست اندرکاران و فعالان حوزه علوم و فناوری‌های شناختی برای شرکت در این فراخوان تا اوایل تیرماه فرصت دارند پیشنهادهای خود را برای همکاری مشترک با محققان کشور چین در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران کشور ثبت کنند.

 

*** طرح‌ها و فعالیت‌های تحیقاتی مشترک ایران و چین

 

به گزارش پژواک، در حال حاضر شش طرح تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی میان مراکز علمی ایران و چین در حال اجرا است.

همچنین با حمایت این صندوق دو کارگاه آموزشی مشترک بین محققان ایران و چین در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

کارگاه (دانش اعتیاد: از تحقیقات پایه تا تحقیقات ترجمانی در دانشگاه شهید بهشتی) یکی از فعالیت‌های مشترک ایران و چین نیز بوده که فراهم آوردن زمینه‌های تقویت تحقیقات مشترک ترجمانی بالینی و پایه میان آکادمی علوم چین و مراکز علمی و تحقیقاتی کشورمان از اهداف برپایی این کارگاه مشترک در حوزه دانش اعتیاد بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه