کد خبر:270571
پ
اپل واچ
پژواک گزارش می دهد:

اپل واچ، یکه‌تاز بازار ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱

بنابر جدیدترین آمار، اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند در سال گذشته میلادی بوده است.

بنابر جدیدترین آمار، اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند در سال گذشته میلادی بوده است.

 

*** اپل واچ، یکه‌تاز بازار ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱

 

به گزارش پژواک، طبق گزارش منتشر شده توسط کانترپوینت، اپل با در اختیار داشتن ۳۰٫۱ درصد از سهم بازار صدرنشینی خود را در سال ۲۰۲۱حفظ کرد، این در حالی است که نزدیک‌ترین رقیب اپل یعنی سامسونگ فقط ۱۰٫۲ درصد فروش ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص داد و پس از آن شرکت هواوی با در اختیار داشتن تنها ۷٫۷ درصد از سهم بازار، در رتبه سوم قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که سهم اپل از بازار در مقایسه با سال ۲۰۲۰ که ۳۲٫۹ درصد بود، کمی کاهش یافته است، با این حال همچنان در بازار پیشتاز است.

با وجود این افت اندک، میانگین قیمت فروش اپل واچ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳ درصد افزایش پیدا کرده و طبق گفته کانترپوینت، همین امر باعث شده تا نیمی از سود کل بازار ساعت هوشمند در سال ۲۰۲۱ به جیب این کمپانی سرازیر شود.

 

*** علت تغییر سهم اپل در بازار ساعت‌های هوشمند

 

به گزارش پژواک، یکی از دلایلی که برای رشد بازار ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده، توسعه بازار هند است. سهم ۳ درصدی بازار این کشور در ۲۰۲۰ ظرف یک سال تا میزان ۱۰ درصد رشد کرد. همچنین افزایش تقاضا برای ساعت‌های هوشمند زیر ۱۰۰ دلار نیز به عنوان یکی دیگر از دلایل رشد این حوزه مطرح شده است.

کارشناسان همینطور بر این باورند با وجود اینکه بازار ساعت هوشمند بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ رشدی ۲۴ درصدی داشته اما ورود رقبای متعدد به آن باعث افت ۳ درصدی فروش اپل شده است.

به گفته «سو جونگ لیم»، تحلیلگر ارشد کانترپوینت توسعه بازار مذکور در ۲۰۲۱ باعث شده تا به رشد بیشتر ساعت‌های هوشمند در آینده چشم بدوزیم زیرا این دستگاه‌ها با قابلیت‌ نظارت روی علائم جسمانی مثل فشار خون، عملکرد قلب و عروق یا سطح اکسیژن خون روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند.

او همچنین در ادامه می‌گوید که ساعت‌های هوشمند با وجود اتصال مستقل به اپراتورها می‌توانند جذابیت بیشتری هم پیدا کنند. البته از آنجایی اپل واچ همین حالا هم از این ویژگی پشتیبانی می‌کند، احتمالا روی صحبت لیم با رقبای اپل باشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه