کد خبر:262659
پ
بیتکوین
پژواک گزارش می‌دهد:

استخراج بیت‌کوین نیمی از انرژی مصرفی در بانکداری سنتی را استفاده می‌کند

شرکت گلگسی دیجیتال مدعی است که استخراج بیت‌کوین فقط نیمی از انرژی مصرفی در بانکداری سنتی را استفاده می‌کند.

شرکت گلگسی دیجیتال مدعی است که استخراج بیت‌کوین فقط نیمی از انرژی مصرفی در بانکداری سنتی را استفاده می‌کند.

 

*** استخراج بیت‌کوین

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، گزارش معتبر تیم استخراج گلکسی دیجیتال پس از آن منتشر شد که ایلان ماسک در بحثی جنجالی اعلام کرد به دلیل مصرف بالای انرژی برای استخراج بیت‌کوین، شرکت تسلا از این پس این رمزارز را برای خریدوفروش خودروهایش نخواهد پذیرفت.
مایک نووگراتز، میلیاردر و مدیر پیشین صندوق پوشش ریسک که هم ‌اکنون مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال است، محاسبات این شرکت را فاش کرد.
نویسندگان این تحقیق معتقدند که انرژی مصرفی در تمام شبکه‌ بیت‌کوین ۱۱۳.۸۹ تریلیون وات در ساعت است، که ۹۹ درصد آن مربوط به استخراج کامپیوترها است.
استخراج بیت‌کوین حاصل حل مسایل پیچیده‌ ریاضی است که تراکنش‌های بیت‌کوین را بررسی، و در فناوری دفترکل بلاک‌چین ثبت می‌کند.
تیم تحقیقاتی شرکت استخراج گلکسی دیجیتال گزارش معتبر و مفصلی در مورد بررسی انرژی مصرفی بیت‌کوین منتشر کرد.

آیا می‌دانستید انرژی‌ای که صرف انتقال بیت‌کوین می‌شود ۱۹ برابر انرژی استخراج آن است؟ این تحقیق فوق‌العاده‌ متن‌بازی است که از طریق تارنمای زیر قابل دسترس است:
استخراج بیت‌کوین نیمی از انرژی مصرفی در بانکداری سنتی را استفاده می‌کند.
این رقم بسیار پایین‌تر رقم ۱۲۸ تریلیون انرژی در ساعت است که مرکز دانشگاه کمبریج برای اقتصاد‌ جایگزین در ماه مارس امسال اعلام کرده بود.
براساس برآورد کانون مدیریت کیفیت اروپا، صنعت بیت‌کوین هر سال و در مجموع به‌ اندازه‌ کشوری به بزرگی مالزی انرژی مصرف می‌کند.
مطالعه‌ شرکت گلگسی دیجیتال مدعی است که براساس محاسبات آن‌ها، مصرف انرژی بیت‌کوین کمتر از نیمی از انرژی مصرفی در سیستم بانکداری سنتی است. براساس برآورد آنها، این رقم ۲۶۳ تریلیون و ۷۲ میلیارد وات بر ساعت است، و استخراج طلا نیز ۲۴۰ تریلیون و ۶۱ میلیارد وات بر ساعت انرژی مصرف می‌کند.

 

*** سنجش میزان انرژی مصرفی

 

این مطالعه تصدیق کرد که «سنجش میزان انرژی مصرفی این دو صنعت به سادگی بررسی بیت‌کوین نیست» و اذعان داشت که مطالعه‌ آنها «تلاش صادقانه‌ای برای برآورد تاثیرات انرژی دو صنعت طلا و سیستم بانکداری بوده است.«

این مطالعه اعلام کرد:
صنعت بانکداری مستقیما اطلاعات مربوط به مصرف برق را گزارش نمی کند»، و در نتیجه گلکسی دیجیتال اطلاعات بانکداری‌اش را بر اساس برآورد مصرف انرژی مرکزهای اطلاعاتی بانک‌ها، شعبه‌های بانک‌ها، دستگاه‌های خودپرداز، و شبکه‌‌‌های کارت اعتباری جمع‌آوری کرده است.

برای محاسبه‌ انرژی مصرفی در صنعت طلا، شرکت دیجیتال گلکسی از داده‌های مربوط به نشر گازهای گلخانه‌ای در این صنعت که در گزارش مجمع جهانی طلا با عنوان «طلا و گرمایش جهانی: تاثیرات امروز و آینده» ذکر شده است، استفاده کرده است.

منتقدان شبکه‌های اجتماعی به سرعت به این مسئله اشاره کردند که هر دو صنعت استخراج طلا و بانکداری، از بیت‌کوین بسیار وسیع‌ترهستند، و بر اساس این مطالعه فقط دوبرابر بیت‌کوین انرژی مصرف می‌کنند.

دیجیتال گلکسی در پاسخ به انتقاد آنها گفت که انرژی بیت‌کوین ارتباطی به«حجم تراکنش یا توان عملیاتی آن ندارد.»

 

*** بزرگ شدن بیت کوین در سال ۲۰۱۸

 

به گزارش پژواک، در سال ۲۰۱۸ صنعت طلا ۱۱ برابر بزرگتر از بیت‌کوین، و سیستم بانکداری ۱۸ برابرآن بوده است و به احتمال زیاد امروزه وسیع‌تر است، پس اگر بیت‌کوین به این اندازه بزرگ شود، چه میزان انرژی مصرف خواهد کرد؟ پس بیت‌کوینی که ۱۱ تا ۱۸ بار کوچکتر از این دو صنعت است، تقریبا معادل نیمی از مجموع انرژی این دو صنعت را مصرف می‌کند.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه