کد خبر:266819
پ
مسیحی
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی:

آغاز مالیات‌ستانی از فعالان اقتصادی فضای مجازی با بالای ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده از پایان ۱۴۰۰

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی از آغاز مالیات‌ستانی از فعالان اقتصادی فضای مجازی با بالای ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده از پایان ۱۴۰۰ خبر داد.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی از آغاز مالیات‌ستانی از فعالان اقتصادی فضای مجازی با بالای ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده از پایان ۱۴۰۰ خبر داد.

 

*** وضعیت دو پایه مالیاتی

 

به گزارش پژواک، محمد مسیحی در خصوص وضعیت دو پایه مالیاتی که در شش‌ماهه اول سال جاری عملکرد درآمدی آنها صفر بوده است، گفت:

در قانون بودجه ۱۴۰۰ مالیات بر خانه‌های لوکس و مالیات مجموع خودرو پیش‌بینی شده است.

در متن قانون اجرای آن منوط به تدوین آئین‌نامه‌های اجرایی گردیده است که می‌بایست مبنا و چگونگی تعیین مأخذ پیش‌بینی گردد در همین راستا سازمان امور مالیاتی نسبت به تدوین آئین‌نامه‌های اجرایی مذکور در خرداد ماه اقدام و برای تصویب به هیئت محترم وزیران ارسال نموده است لیکن تا کنون آئین‌نامه‌های یادشده به سازمان امور مالیاتی ابلاغ نگردیده است.

 

مسیحی در خصوص مالیات فعالان فضای مجازی گفت:
در خصوص فعالان اقتصادی حوزه فضای مجازی دستورالعمل مذکور تهیه و ابلاغ گردیده است لیکن مطالبه مالیات منوط به تسلیم اظهارنامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از اتمام سال ۱۴۰۰ در موعد مقرر می‌باشد.
 
 

*** رشد درآمدهای مالیاتی

 
 
وی در خصوص اقدامات انجام‌شده برای رشد درآمدهای مالیاتی گفت:
سازمان امور مالیاتی برای تحقق درآمدهای مالیاتی و تأثیرگذاری مطلوب در جهت رفع کسری بودجه نسبت به اقداماتی نظیر رصد تراکنش‌های بانکی مشکوک و شناسایی شرکت‌های صوری و کاغذی در چارچوب مقابله با فرار مالیاتی، تسهیل و تسریع در فرآیندهای مالیاتی، پذیرش خوداظهاری مؤدیانی که به تکالیف قانونی خود عمل نموده‌اند و تمرکز بر اصل اهمیت اقدام نموده است.
نتیجه این اقدامات تحقق ۱۰۱ درصد درآمدهای مالیاتی در شش‌ماهه سال جاری و رشد بیش از ۶۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌باشد.
 
 

*** اجرای نظام جامع مالیاتی

 
 
به گزارش پژواک، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پایان درباره وضعیت اجرای نظام جامع مالیاتی نیز گفت:
اصلاح و بهبود الگوی نظام مالیاتی در جهت بهبود مدیریت ریسک و تمکین مالیاتی یک جریان مستمر و توقف‌ناپذیر می‌باشد.
بر مبنای یکی از دستاوردهای مهم طرح مذکور، نزدیک به ۵۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی فعالان اقتصادی برای سال ۱۳۹۸ بدون دخالت ادارات امور مالیاتی مورد پذیرش قرار گرفته است که امیدواریم این عمل در سال جاری و آتی بهبود پیدا نماید.

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه